دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان گفت: در روز اخذ رای در کل استان ۹۸ پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شده که ۸۵ نفر از متخلفان مرد و مابقی زن بوده‌اند.

تشکیل ۹۸ پرونده تخلفات انتخاباتی در استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین، سیدمهدی قویدل ظهر امروز ۱۲ اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه قضایی بدون دخالت در امر انتخابات، بحث سلامت و امنیت انتخابات را به صورت ویژه پیگیری کرد.

وی افزود: در کمیته تبادل اخبار همه تحرکات و تبلیغات نامزدها کاملاً رصد شد و بیش از ۴۰۰ خبر دریافت کردیم.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان با اشاره به تشکیل ۲۹ پرونده تا روز قبل از انتخابات گفت: این پرونده‌ها بیشتر در زمینه توهین، تخریب و دخالت دست اندکاران در امر انتخابات بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ عنوان مجرمانه در قانون احصا شده، اظهار کرد: در روز اخذ رای در کل استان ۹۸ پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شده که ۸۵ نفر از متخلفان مرد و مابقی زن بوده‌اند.

قویدل ادامه داد: حدود ۱۴ پرونده در جیرفت، در سیرجان ۲۶ پرونده، در بم ۱۵ پرونده، کرمان شش پرونده، بافت هشت پرونده، ارزوئیه شش پرونده، راور سه پرونده، نرماشیر دو پرونده، بردسیر ۱۰ پرونده، در فهرج یک پرونده، شهربابک دو پرونده و در بروات یک پرونده تشکیل شد.

وی ادامه داد: خرید و فروش آرا در اطراف شعب اخذ رای بیشترین فراوانی را در تخلفات داشته، همچنین برخی نیز تکرار رای داشته‌اند و دو سه پرونده مربوط به دست‌اندکاران امر انتخابات بوده که همه آنها بازداشت شده و پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.