جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و استاندار قم در پیام های جداگانه ای، درگذشت آیت الله محمد امامی کاشانی، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت جامعه مدرسین و استاندار قم برای درگذشت آیت الله امامی کاشانی

به گزارش قدس انلاین، در پیام تسلیت این نهاد حوزوی آمده است: رحلت فقیه مجاهد، مرحوم مغفور حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمد امامی کاشانی – رحمت الله علیه – موجب تألم و تأثر گردید. این عالم مبارز و انقلابی از جمله یاران و وفاداران به امام راحل عظیم الشأن بود که از آغاز نهضت امام بزرگوار در صفوف مبارزه قرار داشت و پس از پیروزی نیز با حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و علمی اثر گذار و فعال در خدمت نظام اسلامی بود.

پیام حاکی است: نقش‌آفرینی‌های آن فقیه جلیل القدر در امامت جمعه، شورای نگهبان، مجلس خبرگان، حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های سیاسی، همواره با اخلاص، هوشمندی و متانت همراه بود و این روحانی مجاهد تا پایان عمر در مسیر ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ثابت قدم و استوار بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این پیام، رحلت این عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب – مدظله العالی -، مراجع عظام تقلید – دامت‌برکاتهم -، حوزه‌های علمیه و شاگردان و ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال خواستار شده است.

پیام تسلیت استاندار قم

استاندار قم نیز با صدور پیام تسلیتی به مناسبت ارتحال آیت الله امامی کاشانی،‌ ایشان را یکی از شخصیت‌های مورد وثوق امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد.

در پیام سید محمد آقامیری آمده است: درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیت الله حاج شیخ محمد امامی کاشانی رضوان‌الله‌ تعالی علیه موجب تاسف و تاثر گردید. آن عالم بزرگوار ازهمان ابتدای نهضت نورانی حضرت امام (ره)‌ و در تمامی مراحل حساس و خطیر نظام اسلامی به عنوان یکی از برجسته ترین شخصیت‌های مورد وثوق و یار وفادار امام و رهبری نقش‌آفرین بود و با حضور مؤثر و دلسوزانه در سنگرها و مسئولیت‌های مختلف خدمتگزاری از جمله مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، دیوان عدالت اداری و غیره خدمات ارزشمندی به یادگار گذاشت که یقیناً در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

استاندار قم، فقدان آن عالم جلیل‌القدر را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، علما و روحانیت معزز، حوزه‌های محترم علمیه و آحاد ملت شریف ایران به ویژه بیت مکرم و شاگردان ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیه فقید رحمت واسعه الهی و همنشینی با ائمه اطهار (ع) و برای بازماندگان گرامی صبر جمیل و اجر جزیل توام با سعادت و سلامتی مسالت کرده است.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی، روز گذشته به علت ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت. وی متولد ۱۰ مهر ۱۳۱۰ بود و ریاست مدرسه عالی شهید مطهری را برعهده داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.