متأسفانه بعد از چند روز افت فشار گاز و تعطیلی مدارس وقتی دانش آموزان بیرجندی به مدرسه رفتند با مشکل سیستم های گرمایشی مجموعه آموزشی خود رو به رو شدند.

یخ زدگی مدارس بیرجند بعد از افت فشار گاز / سیستمی که گرما نبخشید

 از هفته قبل که خراسان جنوبی و شهر بیرجند با برودت هوا و بارش باران و برف مواجه شد در برخی از روزها مدارس به واسطه پیشگیری از قطعی گاز و لزوم صرفه جویی در مصرف تعطیل شدند و آموزش به صورت مجازی ادامه پیدا کرد.

ول روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه طبق اعلام استانداری خراسان جنوبی همه مدارس و ادارات فعالیت خود را به صورت معمول ادامه دادند. اما در برخی از مدارس شهرستان بیرجند که دانش آموزان به مدرس رفتند با سرمای هوا و مشکل سیستم گرمایشی مدرسه رو به رو شدند.

گلایه خانواده‌ها از وضعیت سیستم گرمایشی مدارس

این موضوع موجب گلایه خانواده‌ها شد و بیان کرد که چگونه فرزند ما در این برودت هوا با مشکل سیستم گرمایشی بتوانند در آرامش به تدریس معلم گوش فرا دهد. به سراغ مسئولان آموزش و پرورش شهرستان بیرجند رفتیم و مشکل را از آنان پیگیر شدیم.

مجید بهدانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در این زمینه اظهار کرد: چون در چند روز گذشته موضوع افت فشار گاز را داشتیم وقتی مجدد فشار گاز به حالت طبیعی برمی‌گردد متأسفانه مشعل‌های موتورخانه‌ها با مشکل رو به رو می‌شود.

چرایی مشکل سیستم‌های گرمایشی

وی بیان کرد: از طرفی وقتی با افت فشار گاز رو به رو می‌شویم فیلترها زود کثیف می‌شود که سیستم گرمایشی مدارس نیز از این قضیه مستثنی نیست و این سیستم‌ها باید مجدد سرویس شوند تا گرمایش کافی را داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: از دیروز عمده مدارسی که مشکل داشته‌اند سرویس شده‌اند به این معنا که از ۵ مدرسه شهرستان بیرجند که مشکل سیستم گرمایشی داشته‌اند مشکل دو مدرسه مرتفع شده است.

بهدانی با اشاره به گلایه دانش آموزان دبیرستان علامه طباطبایی بیرجند یادآور شد: سیستم گرمایشی این مدرسه هواساز است و در راستای رفع مشکل آن با نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی صحبت کرده‌ایم که این مشکل را رفع کنند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است که امروز مشکل این مدرسه مرتفع شود، گفت: سیستم‌های گرمایشی هواساز سال گذشته نیز برای مدارس ما مشکل ساز بودند که در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند اظهار کرد: البته همشهریان عزیز بر این نکته واقف هستند که بهسازی سیستم‌های گرمایشی در حوزه کاری نوسازی و تجهیز مدارس و نه آموزش و پرورش است ولی با همکاری یکدیگر در راستای رفع این مشکل تلاش خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.