اولین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سنندج با حضور رییس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و جمعی از مسوولان کردستان در سنندج راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی اولین شورای راهبری اهل سنت کانون‌های مساجد درسنندج

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این نشست که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: از روز شنبه ۱۲ اسفند شاهد حضور ۲۸۰ شرکت کننده در مسابقات ملی هدماهتان در سنندج بودیم که در رشته‌های مختلف رقابت خواهند داشت.

علی اصغر دریایی با بیان اینکه ۲۵ داور بین المللی و کشوری در این عرصه کار داوری را برعهده دارند، گفت: از سه هزار و ۵۰۰ کانون فرهنگی مساجد کشور شرکت کنندگانی برای حضور در بخش کشوری مدهامتان رقابت کردند و از ۱۸ هزار نفر شرکت کننده استان‌ها ۲۸۰ نفر به بخش ملی راه یافتند و اکنون رقابت این رویداد ملی در سنندج در حال برگزاری است

وی تصریح کرد: شب گذشت سی هزارمین کرسی تلاوت در سنندج با حضور مردم این شهر و شرکت کنندگان مسابقات مدهامتان برگزار و یادبودی این کرسی رونمایی شد.

کانون‌های مساجد زمینه پویایی در حوزه قرآن را فراهم کرد

ماموستا احسن میرزایی از روحانیون اهل سنت کردستان و مدیر کانون فرهنگی هنری نبی اکرم (ص) سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: کانون‌های مساجد اخیراً در کردستان و کشور به ویژه در حوزه قرآنی پویا شده است.

وی با اشاره به اینکه قضیه حفظ قرآنی یکی از دستورات مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه باشد، افزود: ستاد کانون‌های مساجد در سطح کشور و استان به این موضوع ورود خوبی داشته اما باید سایر متولیان نیز همراهی کنند تا دستور معظم‌له در استان به نتیجه برسد.

در این نشست پیام دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به اعضای نشست شورای راهبردی اهل سنت که به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با هدف توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون‌محور در مناطق اهل سنت براساس اقتضائات و انتظارات این عزیزان تشکیل شده است، قرائت شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.