نخستین جشنواره هنرهای مردمی "نمایش"، ویژه عید نوروز امسال به همت شهرداری مشهد آغاز شده است تا تئاتر برآمده از هنرمندان مردمی این شهر در بخش های محله، خانواده و ملودرام، زینت‌بخش طلیعه سال جدید باشد.

مشهد، نوروز ۱۴۰۳ را با هنرهای مردمی نمایش آغاز می‌کند

به گزارش قدس خراسان، کریم جشنی اظهار کرد: این حرکت هنری به همت خانه هنرمندان شهرداری مشهد در سه بخش محله و مسجد، خانواده و ملودرام برگزار می شود که پذیرش آثار در بخش های مختلف آن رو به پایان است و رقابت گروه های نمایشی در عید نوروز انجام می شود.

دبیر نخستین جشنواره هنرهای مردمی "نمایش" مشهد افزود: ۳۰ طرح از بین ۱۰۰ طرح ارسالی به بخش "محله و مسجد" این جشنواره پذیرفته شده اند که صاحبان آثار تا اول فروردین ۱۴۰۳ مهلت دارند تا آمادگی لازم را برای رقابت در این جشنواره به دست آورند.

وی بیان کرد: این گروه ها از ابتدای فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ماه آینده در قالب نخستین لیگ نمایش کشور، با چهار اجرای قطعی و ۲۰ اجرای اختیاری، در بوستان ها و مکان های پرتردد سطح شهر به رقابت خواهند پرداخت که برای هر گروه ۵۰ میلیون ریال هدیه در نظر گرفته شده است و به ۱۰ گروه برگزیده این رویداد هنری، هر کدام ۱۰۰ میلیون ریال جایزه تعلق می گیرد.

جشنی گفت: آخرین مهلت متقاضیان شرکت در بخش "خانواده" این جشنواره ۱۵ اسفندماه بوده است و افرادی که طرح آنها در این بخش پذیرفته می شود تا نیمه فروردین آینده مهلت دارند نسخه فیلم ۱۰ دقیقه ای از اثر خود را با حجم کمتر از ۲ گیگابایت به سایت artmashhadevent.ir ارسال کنند.

دبیر نخستین جشنواره هنرهای مردمی "نمایش" مشهد اضافه کرد: به ۲۰ گروه برتر در بخش "خانواده" جشنواره هنرهای مردمی "نمایش" هر کدام ۵۰ میلیون ریال اعطا می شود و فیلم های آثار مزبور پس از ارزیابی در پلتفرم های داخلیT پخش شده و از سوی مردم نیز داوری می شود.

وی اظهار کرد: در بخش ملودرام این جشنواره که به صورت تئاتر تک نفره برگزار می شود، متقاضیان تا ۲ اسفندماه فرصت داشتند طرحهای خود را ارسال کنند که تا زمان مزبور ۵۰ طرح در ۲ زیرشاخه "هنرمندان حرفه ای" و "استعدادهای نوظهور" دریافت و توسط هیات داوران ارزیابی شد که ۲۰ طرح در بخش "هنرمندان حرفه ای" و ۱۵ طرح در بخش "استعدادهای نوظهور" پذیرفته شد.

جشنی افزود: پذیرفته شدگان بخش ملودرام تا ۲۴ اسفندماه فرصت دارند یک نسخه فیلمی از نمایش خود را به دبیرخانه جشنواره هنرهای مردمی "نمایش" به منظور دریافت مجوزهای لازم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ارسال کنند، این گروه های نمایشی از اول تا ۲۴ فروردین ماه می توانند هر کدام چهار اجرا در سطح بوستان ها و معابر پرتردد شهر مشهد داشته باشند.

دبیر نخستین جشنواره هنرهای مردمی "نمایش" مشهد بیان کرد: سه گروه اول برگزیده شاخه "هنرمندان حرفه ای" بخش ملودرام ۱۰۰ میلیون ریال، سه گروه دوم برگزیده در این شاخه ۷۰ میلیون ریال و سه گروه سوم برگزیده این شاخه ۵۰ میلیون ریال جایزه دریافت خواهند کرد، جایزه این جشنواره برای سه گروه برگزیده اول شاخه "استعدادهای نوظهور" ۵۰ میلیون ریال، سه گروه برگزیده دوم این شاخه ۴۰ میلیون ریال و سه گروه برگزیده سوم این شاخه ۳۰ میلیون ریال خواهد بود.

وی گفت: داوران این جشنواره را "شهرام نوشیر، علی آزادنیا و رضا عرفانی" تشکیل می دهند که در چهار مرحله قضاوت آثار این رویداد مردمی را برعهده خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.