رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمتها در روزهای منتهی به ماه رمضان و عید نوروز خبر داد و گفت: علیرغم وفور کالا در روزهای پایانی سال، بالا رفتن تقاضا در بازار افزایش قیمتها را در پی داشته است.

  مواد غذایی ۲۵ درصد گران شد

رضا کنگری در گفتگو با قدس آنلاین افزود: صرف نظر از اینکه  ماه رمضان هم در پیش  است، هر سال در چنین روزهایی واحدهای صنفی تمام کالاهای مورد نیاز برای فروردین سال بعد را تامین می کنند چرا که شرکتها بعد از شروع سال جدید تعطیل هستند و خوشبختانه برای پاسخ دادن به این تقاضاها کمبودی در بازار نداریم.

روند کاهشی قیمت شکر ادامه دارد

وی در خصوص بازار کالاهای اساسی هم گفت: قرار بود تمام خرید، فروش و توزیع کالاهای اساسی از طریق سامانه بازارگاه انجام شود اما بستر لازم برای این کار فراهم نبود لذا قیمت کالاهایی هم چون برنج و شکر افزایشی شد به طوری که شکر از قیمت مصوب ۲۸ هزار تومانی به ۳۹۶۰۰ تومان رسید و با نامه نگاری اتحادیه بنکداران و همکاری وزارت جهاد کشاورزی اجازه دادند مانند گذشته توزیع کالاهای اساسی از طریق ما انجام شود.

به گفته کنگری با شروع توزیع کالاهای اساسی از طریق اتحادیه بنکداران مواد غذایی، قیمتها در بازار کاهشی شده و قیمت شکر به ۳۵ هزار تومان رسیده که این روند کاهشی قیمت ادامه دارد و امید می رود در دو سه روز آینده به قیمت مصوب برسد.

 قیمت برنج ایرانی، قد کشید

بر اساس اظهارات رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی وضعیت قیمتها در بازار برنج ایرانی و حبوبات اما افزایشی است. کنگری افزود: در یک ماه گذشته برنج ایرانی افزایش ۲۵ درصدی و حبوبات ۲۵ الی ۳۰ درصدی قیمت را تجربه کرده است. به گفته وی افزایش قیمت برنج ایرانی در پی بالا رفتن تقاضا برای این محصول و الزام به خرید یک کیلو برنج ایرانی به ازای واردات هر دو کیلو برنج هندی رقم خورده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.