رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: ۳۶۴ هزار و ۵۲۵ مهاجر افغانستانی از ابتدای امسال تاکنون هنگام خروج از ایران در گذرگاه مرزی دوغارون، آموزش‌های لازم در زمینه خطرات مین را فراگرفته‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش یافته است.

۳۶۴ هزار و ۵۲۵ مهاجر افغانستانی آموزش‌های خطرات «مین» را فرا گرفتند

به گزارش قدس خراسان، هادی رمضانی اظهار کرد: این اقدام انسان‌دوستانه را جمعیت هلال احمر تایباد با برگزاری میانگین روزانه ۲۰ کلاس آموزشی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین انجام داده است که براساس پایش و ارزیابی‌های انجام شده نقش زیادی در کاهش حوادث ناشی از برخورد مین و انواع ادوات منفجر نشده برای اتباع افغانستانی در این کشور داشته است.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد ادامه داد: افرادی که آموزش می بینند شامل اتباعی هستند که به صورت داوطلبانه قصد بازگشت به افغانستان را دارند و از سراسر ایران گذرگاه زمینی دوغارون را برای برگشت به کشور خود انتخاب می کنند.

وی بیان کرد: روزانه هشت مربی ایرانی و افغانستانی هلال احمر، اتباع افغانستانی را از نحوه نشانه گذاری مناطق مین گذاری شده و نحوه اجتناب از برخورد با مین و مواد منفجره نشده آگاه می کنند.

رمضانی اضافه کرد: امسال ۶ هزار و ۵۱۷ کلاس آموزشی در بخش آشنایی با خطرات مین و ادوات منفجر نشده در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین مرز دوغارون برگزار شده است.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد بیان کرد: مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد از سال ۱۳۸۴ در مرز دوغارون فعال شد که در اسفند سال ۱۳۹۸ و با شیوع بیماری کووید ۱۹، به علت کاهش خروج اتباع افغانستانی از ایران، این مرکز آموزشی مدتی تعطیل شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز مین افغانستان از سال ۲۰۰۵ میلادی هر ماه ۱۷۲ نفر از شهروندان آن کشور بر اثر برخورد با مین جان باخته‌اند که بدنبال آموزشهای ارائه شده اکنون این میزان به ۴۰ نفر در ماه کاهش یافته است.

رمضانی گفت: باتوجه به این که معبر دوغارون از مهمترین مرزهای خروجی برای اتباع کشور افغانستان به شمار می رود، احداث ساختمان مرکز آموزشهای پیش آگاهی از خطرات مین که استانداردهای لازم را داشته باشد و بتوان خدمات بیشتری را ارائه کرد در این نقطه از کشور ضروری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.