وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف گذاری امسال در نهضت ملی مسکن پوشش ۷۰ هزار خانواده دارای شرایط در قالب قانون حمایت از جوانی جمعیت بود و اجرای این قانون بیش از تعهد محقق شد.

بذرپاش: تحویل خانه در قالب قانون جوانی جمعیت از ۷۰ هزار واحد فراتر رفت

به گزارش قدس آنلاین،  مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شهرستان گرمسار استان سمنان افزود: واگذاری ۵۰۰ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت در گرمسار انجام ‌شد و تلاش می‌شود این طرح طبق هدفگذاری محقق شود و به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: تمام تلاش‌ها تحقق هدفگذاری‌ها در نهضت ملی مسکن تا پایان امسال است و اکنون ۳۴۴ خانه‌ ۲ طبقه در شهر جدید ایوانکی گرمسار تحویل متقاضیان شد که در این مرحله در مجموع ۵۴۴ مالک در خانه‌های خود ساکن خواهند شد.

بذرپاش بیان کرد: سال آینده جهش در ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن محقق می شود و افزایش سرانه خدماتی، بهداشتی، درمانی، انتظامی، توسعه حمل و نقل، فرهنگی و سرانه فضای سبز همگام با جهش تحقق نهضت ملی مسکن مورد توجه است و در شهر جدید ایوانکی استان سمنان همگام با تحویل واحدها، تامین زیرساخت روبنایی مدنظر است.

توجه به مباحث روبنایی در نهضت ملی مسکن

وی بیان کرد: رشد سرانه‌های خدماتی، فرهنگی، فضای سبز، مسجد، درمانگاه و مدرسه به عنوان خدمات روبنایی از محل مولدسازی دارایی‌ها توسط وزارت را ه وشهرسازی پیگیری می‌شود و بخش زیادی از سرمایه توسعه زیرساخت‌ها توسط این وزارتخاته تامین می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: رشد معنادار در خدمات روبنایی برای زیست باکیفیت در شهرهای جدید که مالکان خانه ها در نهضت ملی مسکن ساکن می‌شوند، در اولویت وزارت راه و شهرسازی است.

وی اظهار کرد: تامین زمین برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله وظایف وزارت راه و شهرسازی است و بیش از ۵۰۰ هزار قطعه‌ زمین روستایی در قالب نهضت ملی مسکن امسال تامین شد و پیشبرد مراحل تا تحویل به متقاضیان در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تامین بیشتر از این میزان زمین در سال ۱۴۰۳ هدفگذاری شد و سمنان از استان‌های در اولویت برای کمک به تهران برای تامین متقاضیان مسکن است، چرا که استان سمنان وسیع و دارای زمین‌های بلامعارض است.

وی تاکید کرد: هر کجا که جمعیت پذیری وجود داشته باشد، باید مساله آب نیز تامین شود و با وزارت نیرو همکاری می‌شود تا این وزارتخانه تامین آب و برق را پیگیری می‌کند. مشکلات کلی در ایوانکی گرمسار وجود دارد، اما با تدابیر ویژه پیگیری می‌شود.

برنامه‌ریزی‌ها برای کنترل قیمت در بازار مسکن

بذرپاش بیان کرد: قانون ساماندهی بازار و اجاره مسکن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در حال طی مرحله نهایی در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام است و وزارت راه و شهرسازی نیز منتظر ابلاغ این قانون است.

وی ابراز کرد: قانون ساماندهی بازار و اجاره مسکن در تعیین سقف میزان افزایش اجاره سالانه کمک کننده است و البته هر چه میزان عرضه زمین و خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن افزایش یابد، قیمت مسکن و اجاره بهتر کنترل خواهد شد.

وی با بیان اینکه واگذاری ۱۰۰ هزار هکتار زمین در شهرها و روستاها هدفگذاری تا سال آینده در قالب نهضت ملی مسکن است، یادآور شد: وزارت راه وشهرسازی قیمت‌گذاری در زمینه ملک ندارد و در این بخش عرضه گسترده ثبات ایجاد می‌کند. حدود ۶۰ هزار هکتار در شهرها و ۴۰ هزار هکتار در روستاها تا سال آینده الحاق می‌شود.

نقش‌آفرینی سامانه خودنویس در حوزه مسکن

وی اضافه کرد: «سامانه خودنویس» در وزارت راه و شهرسازی فعال است و موجر و مالک می‌توانند از این بستر بهره‌مند شوند و در صورت بروز مشکل و اختلاف، شورای حل اختلاف این سامانه را می‌پذیرد و فعال شدن امکان خرید و فروش هم در این سامانه تا سال آینده پیگیری می‌شود که در کنترل بازار مسکن نقش‌آفرین است، تلاش می‌شود واسطه‌ها در مسیر مسکن کم شوند و بدون شک این بازار آرامش خواهد یافت.

این مسوول با اشاره به اینکه مشاوران املاک مشاوران امین هستند و راه‌اندازی سامانه به مفهوم بی‌معنا شدن کار مشاوران املاک نیست و آنان به عنوان امین باید کمک کنند تا ظلمی بر کسی نشود، تصریح کرد: بیش از یکهزار اجاره در سامانه خودنویس نهایی و کد رهگیری صاد شد و این آمار نشان می‌دهد این سامانه از مرحله آزمایشی خارج شده است.

 بهره‌برداری از ۳۴۴ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در ایوانکی، بهره‌برداری از معابر اصلی ۵۲ هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن، قرعه‌کشی اهدای ۵۰۰ قطعه زمین به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افتتاح پایگاه انتظامی شهر جدید ایوانکی و پایگاه بهداشتی - درمانی شهدای سلامت از جمله برنامه‌های سفر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سمنان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.