دادستان کل کشور گفت: نظارت بر زندان‌ها و عملکرد ضابطان و همچنین توجه به اعطای ارفاقات قانونی برای اصلاح و کمک به زندانیان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دادستان کل کشور: اعطای ارفاقات قانونی نباید مشمول مجرمان حرفه‌ای، سابقه دار و خطرناک شود

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان به ویژگی‌های یک دادستان موفق اشاره کرد و گفت: دادستان باید فردی با بصیرت و زمان‎شناس باشد؛ لذا انتظاری که از دادستان جدید همدان داریم این است که علاوه بر داشتن روحیه جهادی، نگاه درست سیاسی به مسایل داشته باشد. سیاسی باشد، اما جناحی و سیاست زده نباشد، به طوری که با مستقل بودن امین جناح‌های سیاسی باشد.

دادستان کل کشور داشتن قدرت تحلیل و شناخت مسائل روز جامعه را از ویژگی‌های یک دادستان موفق عنوان کرد و افزود: تفکر، علم‌گرایی، اتقان و استحکام آرا، قانون‌مداری و برخورداری از نگاه اصلاحی و اقتدار برای جلب اعتماد مردم از دیگر ویژگی‌های یک دادستان موفق است.

وی تاکید کرد: نظارت بر زندان‌ها و عملکرد ضابطان و همچنین توجه به اعطای ارفاقات قانونی برای اصلاح و کمک به زندانیان هم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. البته این ارفاقات نباید مشمول مجرمان حرفه ای، سابقه دار و خطرناک که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند، شود.

در پایان این مراسم از حسن خانجانی دادستان سابق همدان تقدیر و عباس نجفی که پیش از این معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان را برعهده داشت به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان معرفی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.