فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۲ باند قاچاق مواد مخدر در این استان متلاشی و ۳۰ تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

متلاشی شدن ۱۰۲باند قاچاق مواد مخدر در خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسن شجاعی‌نسب روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در این رابطه هفت هزار و ۴۱ پرونده تشکیل و با اجرای طرح آرامش در شهر، هزار و ۱۳۱ نفر افراد خرده فروش در محلات دستگیر شدند.

وی یکی از ماموریت‌های مهم نیروی انتظامی را مبارزه با مسئله قاچاق عنوان کرد و افزود: سوخت یکی از اقلام یارانه‌ای است که برای تسهیل امور مردم در اختیار جامعه قرار می گیرد اما بخشی از آن به شکل قاچاق به خارح مرزها حمل می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیون و ۲۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده که افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه کشفیات قاچاق سوخت و کالا ۶ هزار و ۸۴۱ پرونده تشکیل شده است ادامه داد:ارزش کل پرونده‌های تشکیل شده قاچاق ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال بوده که ۲۶ درصد افزایش داشته است.

سردار شجاعی نسب با اشاره به اقدامات پلیس در راستای مبارزه با سرقت گفت: امسال ۹ هزار و ۴۱۶ فقره سرقت در سطح استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: میانگین کشف سرقت در استان بالاتر از میانگین کشوری است و با طرح‌های مختلفی که انجام شده سه هزار و ۴۶۴ نفر سارق در حوزه خراسان جنوبی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از انهدام ۴۷ باند سرقت در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته و ۲۹۲ مالخر هم در این ارتباط دستگیر شدند.

وی به اقدامات پلیس فتا در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۲۵ درصد وقوع جرایم در بستر فضای مجازی افزایش یافته اما ۸۸ درصد این جرایم کشف شده است.

سردار شجاعی نسب ادامه داد: پنج جرم اول سایبری استان کلاهبرداری رایانه‌ای با ۴۳ درصد، برداشت غیرمجاز اینترنتی ۳۱ درصد، هتک حیثیت و نشر اکاذیب ۱۳ درصد و مزاحمت اینترنتی سه درصد است.

وی یکی از ماموریت‌ها اصلی پلیس را مدیریت ترافیک در سطح جاده ها و درون شهرها عنوان کرد و گفت: میانگین سرعت در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است طوری که میانگین سرعت کشوری ۷۸ کیلومتر در ساعت، اما این عدد در استان ۹۶ کیلومتر بوده که با اقدامات انجام شده هشت کیلومتر کاهش یافته و به ۸۹ کیلومتر در ساعت رسیده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه ترافیک دغدغه داریم و کارهای زیادی باید انجام شود تا به وضعیت مطلوب برسیم عنوان کرد: ۵۷ درصد تصادفات از نوع واژگونی است که علت آن خستگی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ۵۰ درصد جانباختگان سرنشینان خودروها هستند که با بستن کمربند می توان این آمار را کاهش داد.

سردار شجاعی نسب تاکید کرد: وجود استراحتگاه‌ها در جاده‌ها به ویژه غرب استان ضروری است و توسعه پایش تصویری درمحورهای درون و برون شهری هم لازم بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه احداث باندهای دوم هم به کاهش مخاطرات رانندگی کمک می‌کند گفت: توقیف ۲۰ هزار و ۳۸ دستگاه خودرو با سرعت بحرانی در سیستم از اقدامات پلیس در راستای کنترل سرعت است که از این تعداد هفت هزار و ۹۹۲ خودرو در استان‌های دیگر به پارکینگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت سلامت رانندگان در سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد: ۲۹۷ تست سلامت از رانندگان انحام و آن دسته افرادی که آزمایش مثبت داشتند از رانندگی منع شدند.

وی بیان کرد: یکی از فاکتورهای افزایش تصادفات افزایش تردد بوده چرا که امسال ۷۲ میلیون و ۵۱۱ تردد در سطح جاده های استان ثبت شده است.

سردار شجاعی نسب به کاهش آمار تلفات رانندگی در استان اشاره کرد و ادامه داد: امسال کاهش تلفات جاده‌ای در استان منجر به انتخاب رئیس پلیس راه به عنوان رده برتر کشوری شده است.

وی با اشاره به سفرهای نوروزی هم گفت: شعار امسال آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت است و تدابیر لازم برای مدیریت ترافیک جاده‌ها انجام شده لذا انتظار می رود رانندگان و مسافران هم توجه کافی داشته باشند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: نیازمندی دوربین‌های ثبت تخلف به مراجع مربوطه اعلام شده چون وجود ۶۳ دوربین در حوزه برون شهری نشان از فقر در این حوزه دارد و ۹۲ دوربین نیاز است.

وی با اشاره به چهارشنبه پایان سال هم گفت: امسال این موضوع اهمیت بیشتری دارد چون همزمان با ماه مبارک رمضان شده لذا انتظار می‌رود که جوانان و نوجوانان مراقبت بیشتری داشته باشند که حادثه تلخی رخ ندهد.

سردار شجاعی نسب با بیان اینکه حمل و نقل خرید و فروش مواد محترقه مجرمانه بوده و مورد تعقیب قرار می‌گیرد گفت: اگر هم این فعالیت‌ها منجر به خسارت و مزاحمت به دیگران شود جرم آن مضاعف خواهد شد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۶ مصدوم در چهارشنبه سوری داشتیم اما خطر در کمین بوده و ۳۱ هزار قطعه مواد محترقه در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون روزانه بیش از ۷۵۰ تماس در زمینه‌های مختلف با سامانه ۱۱۰ داشته ایم افزود: ۸۲ هزار ارباب و رجوع نیز به مراکز نظامی و انتظامی خراسان جنوبی از ابتدای امسال مراجعه داشته‌اند.

وی به کاهش ۷۸ درصدی پرونده‌هایی که به مراکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی در این مدت ارجاع شده اشاره کرد و اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۶۰۵ نفر به این مراکز در استان از ابتدای سال تاکنون مراجعه داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.