استاندار اردبیل گفت: ۴ سالن کشتی با همکاری استانداری، فدراسیون کشتی و شهرداری در اردبیل احداث خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای احداث ۴ سالن کشتی در اردبیل

به گزارش قدس آنلاین،  سید حامد عاملی در نشست با رئیس فدراسیون کشتی ایران با اشاره به پیشینه فرهنگی و ورزشی استان در زمینه کشتی و پهلوان‌پروری این رشته ورزشی، از تلاش برای بازگرداندن این هویت به استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: با همکاری استانداری، فدراسیون کشتی و شهرداری، ۴ سالن کشتی احداث می‌شود.

وی با اشاره فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه اردبیل در یکپارچگی ملی ایران و عشق به اهل بیت (ع) افزود: باید اقدامات جهادی در این خصوص انجام گیرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در همین راستا ۳ تا ۴ محله انتخاب و با همکاری شهرداری، استانداری و فدراسیون کشتی سالن‌های کوچک کشتی برای استفاده نوجوانان و جوانان علاقه‌مند احداث می‌شود.

عاملی با تأکید بر همکاری دستگاه‌های مرتبط و شهرداری‌ها برای تأمین زمین و تجهیزات این سالن‌ها، بیان کرد: برای ادامه روال گذشته استان اردبیل که مایه عزت ایران شده، باید مسیر و زمینه موفقیت جوانان را فراهم کنیم و در این راستا در تلاشیم با اجرای سالن‌های کشتی و تربیت نسل ورزشکار، افتخارات گذشته تکرار شود.

فعالیت ۴۰۰ هزار کشتی‌گیر در کشور

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۴۰۰ هزار کشتی‌گیر در کشور، افزود: تعداد ورزشکاران رشته کشتی ایران برای قهرمانی در المپیک باید به یک‌میلیون نفر برسد.

وی با بیان اینکه کشتی ورزش بومی کشور و استان اردبیل است، فراهم کردن زمینه‌های حضور و اجرای سالن‌های محلات را در گرایش جوانان و نوجوانان به این ورزش دارای اهمیت دانست.

دبیر مشارکت شهرداری‌ها در تأمین اعتبار مربوط برای اجرای سالن‌های کشتی محلات را ضروری دانست و ورزش کشتی را در جلوگیری و کاهش بروز آسیب اجتماعی مؤثر عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.