معاون استاندار مازندران به فعالیت مراکز خرید برنج اشاره کرد و گفت: آمادگی کاملی برای خرید ۱۱ هزار تن برنج شالیکاران مازندرانی تا رسیدن به ثبات قیمت وجود دارد.

آمادگی دولت برای خرید برنج شالیکاران مازندرانی

به گزارش قدس آنلاین، حسن خیریانپور از تمهیدات لازم برای خرید برنج شالیکاران مازندران  خبر داد و گفت: خرید ۱۱ هزار تن برنج پرمحصول از کشاورران مازندرانی در دستور کار قرار دارد. 

وی افزود: برای برنج‌های خریداری شده، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

خیریانپور به راه‌اندازی ۲۶ مرکز خرید اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ تن برنج از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با تاکید بر رشد صادرات کالا در ۱۱ ماه گذشته از مازندران گفت: میزان صادرات کالا از استان در ۱۱ ماهه امسال از نظر وزنی رشد ۵۲ درصدی و از نظر ریالی رشد ۱۳ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه رشد صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به یک میلیون و ۳۷۶ هزار تن رسید، افزود: این حجم مبادلاتی به ارزش ۲۸۲ میلیون دلار بوده است. ‎

خیریانپور با بیان اینکه میزان واردات کالا به مازندران نیز در ۱۱ ماهه امسال از نظر وزنی ۸۲ درصد و به لحاظ ریالی ۴۶ درصد افزایش داشت، تصریح کرد: میزان واردات کالا به مازندران به چهار میلیون و ۲۴۵ هزار تن با ارزش ۲ هزار و ۳۸ میلیون دلار رسید.

وی گفت: بیشترین واردات کالا مربوط به غلات، روغن و نهاده‌های دام و طیور در مازندران بود.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار مازندران یادآور شد: تمهیدات لازم برای تامین میوه شب عید نیز با خرید و ذخیره‌سازی ۲۵۰ هزار تن سیب با قیمت ۳۹۰ هزار ریال در هر کیلوگرم و خرید هزار تن خرما ویژه ماه مبارک رمضان اندیشیده شده است.

خیریانپور قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در بازار مازندران را بین ۸۰۰ تا ۸۳۰ هزار ریال دانست و به تامین مرغ مورد نیاز استان اشاره کرد و گفت: میزان مصرف روزانه مرغ در استان در حالت عادی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن است که با اجرای طرح تنظیم بازار در ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان، این میزان حجم تامین شده به ۵۰۰ تن افزایش یافت و دغدغه‌ای در این زمینه نداریم.

وی درباره تامین آرد مورد نیاز خبازی‌ها نیز یادآور شد: برای خدمات دهی مطلوب به مسافران و گردشگران، ۴۲ هزار کیسه آرد ویژه ماه مبارک رمضان و بازار شب عید در بین واحدهای خبازی استان توزیع شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.