کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با تقویت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز، دوشنبه در استان، بر شدت و حجم بارندگی‌ها افزوده خواهد شد و مردم مناطق سردسیر نیز میزبان بارش برف خواهند بود.

بارش برف در خراسان رضوی/دمای هوا کاهش می‌یابد

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: بارش‌ها از شامگاه امشب در استان شدت می‌یابند و بامداد و صبح فردا به اوج خود می‌رسند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بارندگی ها در نوار شرقی، شمالی و مرکز خراسان رضوی به خصوص شهرستان های تایباد، سرخس و خواف همراه با احتمال بروز خسارت خواهند بود و امکان وقوع رواناب و سیلاب در این مناطق بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: بارش های رگباری در نقاط شرقی استان همراه با رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید خواهد بود که از روز گذشته برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

آهنگرزاده خاطرنشان کرد: مه گرفتگی و کولاک برف در مناطق کوهستانی از دیگر پدیده های ۴۸ ساعت آینده در خراسان رضوی خواهد بود که موجب اختلال در عبور و مرور محورهای مواصلاتی این مناطق خواهد شد.

آهنگرزاده اظهار کرد: کاهش محسوس دمای ۱۰ تا ۱۲ درجه برای بیشتر نقاط خراسان رضوی از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی است که بیشتر نقاط استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: ناپایداری جوی تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و پس از آن به تدریج وضعیت جوی پایدار می‌شود.

وی گفت: در شبانه روز گذشته، کوهسرخ با یک و مه ولات با ۲۲ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۹ تا ۱۵ درجه را به ثبت رسانده است.

آهنگرزاده اضافه کرد: دمای فعلی کلانشهر مشهد ۱۵ درجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.