مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام زائران حج تمتع استان در خردادماه ۱۴۰۳ از فرودگاه بیرجند خبر داد و گفت: اعزام زائران استان از فرودگاه بیرجند انجام خواهد شد.

اعزام زائران حج تمتع خراسان جنوبی از فرودگاه بیرجند

به گزارش  قدس انلاین، حسین دستگردی صبح امروز در همایش توجیهی زائران کاروان ۳۹۰۱۷ بیرجند به مدیریت مهدی سبزه‌کار اظهار داشت: تمام اعمال و کارهای انسان به نیت او برمی‌گردد و برای انجام تمام عبادات باید نیت قربت علی‌الله و الهی داشته باشیم.  

 وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید حج را برای خدا به پایان برسانید، افزود: سفر حج سفر خاص و نورانی است و باید در این سفر از نورانیت کمال استفاده را ببریم و تا زنده‌ایم نور حج در دل ما باشد.   

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: مقام معظم رهبری در ۲۷ اردیبهشت ماه امسال در جمع کارگزاران حج فرمودند:"باید کاری کنیم که زمانی که اسم حج می‌آید برای جوان امروزی مفهموم تمدن سازی، اتحاد جهانی و رفع تمایز تداعی شود."   

دستگردی با بیان اینکه سفر حج یک سفر تاریخی است تصریح کرد: شرط اینکه بتوانیم از این سفر تاریخی و بی‌همتا استفاده کنیم این است که با آمادگی برویم.      

وی با اشاره به اینکه برای انجام سفر حج انسان باید در ۳ مورد آمادگی داشته باشد، خاطرنشان کرد: آمادگی جسمانی، آمادگی معنوی و آمادگی علمی از جمله عوامل مهم برای انجام اعمال حج است.     

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی به مباحث اجرایی اشاره و یادآور شد: در بحث اجرایی امسال نخستین سالی است که همزمان با ثبت‌نام، بحث معرفی هتل‌ها نیز مشخص و همچنین محدوده زمان اعزام حجاج استان که اوایل خردادماه ۱۴۰۳ است نیز مشخص شد.  

دستگردی اظهار داشت: در بحث موادمخدر نیز افرادی که مبتلا هستند باید یا تا قبل از اعزام ترک کنند و یا از سفر انصراف دهند تا دچار مشکل نشوند.   

وی با بیان اینکه خوش رفتاری، خوش گفتاری و خوش اخلاقی اکسیر سفر حج است افزود: تعامل و همکاری با همسفران و مدیر کاروان لازمه سفر به حج است تا یک سفر خاطره انگیز رقم بخورد.    

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اعزام زائران خراسان جنوبی گفت: ان‌شاءلله اعزام زائران خراسان جنوبی از فرودگاه بیرجند انجام خواهد شد.  

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.