وزارت خارجه لبنان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با تشدید تجاوزات خود به دنبال گسترش درگیری و کشاندن کل منطقه به جنگ است اعلام کرد از این رژیم به شورای امنیت شکایت می‌کند.

لبنان از اسرائیل به شورای امنیت شکایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، درحالی که رژیم اشغالگر طی هفته‌های اخیر تجاوزات خود علیه غیرنظامیان لبنانی را تشدید کرده، صبح امروز منابع رسانه‌ای از حمله پهپادی ارتش صهیونیستی به یک خودرو در ورودی اردوگاه الرشیدیه در شهر صور در جنوب لبنان خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های لبنانی، در پی این حمله پهپادی که منجر به انفجار خودرو شد، یک تن شهید و 3 نفر دیگر هم تاکنون زخمی شده‌اند.

«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت موقت لبنان در واکنش به این تجاوزات اشغالگران علیه غیرنظامیان لبنانی و نیز حمله‌ای که اخیرا ارتش اسرائیل در اطراف شهر بعلبک انجام داد و غیرنظامیان را هدف گرفت، اعلام کرد که از اسرائیل به شورای امنیت شکایت می‌کنیم.

وزارت خارجه لبنان هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که گسترش تجاوزات اسرائیل به مناطقی فراتر از مرزهای جنوبی لبنان نشان می‌دهد که این رژیم به دنبال گسترده کردن درگیری‌ها و ایجاد یک جنگ منطقه‌ای است.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد که جامعه بین‌المللی باید اسرائیل را برای توقف تجاوزات مستمر آن که سِیر صعودی و افزایشی گرفته است تحت فشار قرار دهد.

بامداد دیروز منابع رسانه‌ای اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک طاریا و دو راهی شهرک انصار در بعلبک واقع در منطقه البقاع در شرق لبنان را بمباران کرد. در این تجاوز رژیم صهیونیستی، ساختمانی در اطراف شهرک طاریا و یک ساختمان در اطراف بعلبک بمباران شد که دستکم یک غیرنظامی شهید و چند نفر دیگر هم زخمی شدند.

طی روزهای گذشته رژیم اشغالگر تجاوزات خود ضد غیرنظامیان لبنانی را شدت بخشیده و در پاسخ به آن، حزب‌الله نیز طبق معادله «چشم در برابر چشم» حملات بی‌سابقه‌ای علیه مواضع ارتش و شهرک‌های صهیونیستی انجام داده است.

سید «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله درباره تشدید عملیات‌های مقاومت لبنان علیه دشمن صهیونیستی بعد از تجاوزات اخیر این رژیم علیه غیرنظامیان لبنانی اعلام کرد که استراتژی مقاومت مبتنی بر هدف قرار دادن مواضع نظامی دشمن است اما زمانی که اشغالگران، غیرنظامیان ما را هدف قرار می‌دهند پاسخ ما هم در عمق شهرک‌های صهیونیستی خواهد بود و موشک‌های برکان مقاومت با وزن 500 کیلوگرم در میان خانه‌های شهرک‌نشینان صهیونیست فرود خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.