رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کرمان گفت: این شهرستان در آستانه اعلام پایان بی سوادی است.

کرمان در آستانه‌ اعلام پایان بی سوادی

به گزارش قدس آنلاین، علی بابایی، فرماندار کرمان در جلسه‌ مشترک شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی سواد آموزی، ضمن قدردانی از مدیر کل آموزش و پرورش، مدیران نواحی ۱ و ۲، بخش‌های شهرستان و جامعه فرهنگیان،گفت: بخش عظیمی از امور اجرایی و پشتیبانی انتخابات با همراهی و همکاری معلمان و مدیران مدارس انجام شده است.

وی افزود: به لطف خداوند در یکی از سردترین روزهای سال با حضور گرم مردم، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به خوبی برگزار و توطئه‌های دشمنان در این برهه نیز با شکست مواجه شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کرمان ضمن قدردانی از خدمات نهضت سواد آموزی در شهرستان کرمان افزود: طی سال‌های اخیر به همت والای مدرسان سواد آموزی با دستمزدهای ناچیز و تحمل مشقت‌های فراوان در مناطق کمتر برخوردار، تعداد زیادی از افراد بی سواد و بازمانده از تحصیل آموزش لازم را دیده و به زودی پایان بی سوادی را در شهرستان کرمان اعلام می‌کنیم.

عباس ارجمند، معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش نیز در این جلسه اعلام کرد: هم اکنون در گروه سنی ۱۰ تا ۵۹ سال ۲۴۲ نفر ایرانی و  ۸۰۱ نفر اتباع تحت آموزش هستند که در حوزه سواد آموزان ایرانی، بخش گلباف با ۱۱۹ نفر بیشترین و چترود با ۷ نفر کم ترین تعداد سواد آموزان را داریم.

وی بیان داشت: در بخش اتباع نیز در ناحیه ۲ آموزش و پرورش با ۲۲۵ نفر بیشترین تعداد و ماهان با ۱۱ نفر کم ترین تعداد سواد آموز غیرایرانی در حال آموزش هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.