در آستانه برگزاری نماز جمعه در ماه رمضان نگرانی و وحشت پلیس اشغالگر از «طوفان الاقصی» با تمام اقدامات احتیاطی پلیس رو به افزایش است و روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از پلیس اشغالگر نوشت این ترس باقی است و آن را «معضل بزرگی» خواند.

اولین نماز جمعه در ماه رمضان «معضل بزرگ» برای اشغالگران

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که صدها افسر پلیس امروز، جمعه، در صورت هشدار امنیتی تقویت شده برای آمادگی به منظور اولین نماز جمعه در ماه رمضان، کوچه‌های قدیمی بیت المقدس را پر خواهند کرد.

براساس این روزنامه، انتظار می‌رود ده‌ها هزار نفر از نمازگزاران پس از پایان نماز، درخصوص پس زمینه همبستگی با غزه به محوطه مسجد الاقصی بروند. این روزنامه نوشت این امر معضل بزرگ برای پلیس خواهد بود.

این روزنامه حضور رئیس پلیس کوبی شبتای و نیز فرماندهی تیپ بیت المقدس و مقامات «شین بت» برای پیگیری تحولات در اتاق‌های فرماندهی در شهرک قدیمی را تایید کرد.

این روزنامه نوشت این معضل مربوط به نوع برخورد با وقایعی است که در حین یا بعد از نماز رخ خواهد داد در حالیکه گفته شده نمی‌توانند مانع حضور نمازگزاران در محوطه مسجد و جلوگیری از درگیری‌های گسترده شوند.

این روزنامه توجه ویژه‌ای که پلیس اسرائیل به رسانه‌های اجتماعی به عنوان «منبع الهام بخش» نمازگزاران داشته، تمرکز کرد و نوشت: «یک اتاق ویژه برای نظارت بر صفحات اجتماعی که قادر به ملتهب کردن وضعیت شهر قدس اشغالی هستند، راه اندازی شده‌ است.»

قبلا عکس‌هایی در رسانه‌های اجتماعی دست به دست شده بودند که نشان می‌داد پلیس اشغالگر موانع آهنی را در مقابل درهای مسجد الاقصی به ویژه درب ملک فیصل،‌ الغوانمه، و الحدید در گامی خطرناک و بی‌سابقه نصب کرده است، این در حالی است که سخنگوی پلیس ادعا کرد که آنها فقط کارهای روزمره را انجام می‌دهند و خبرهایی که «هدف از آن تنش در میدان است» را تکذیب کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.