وزیر راه و شهرسازی برای عبور مسیر پروازی هواپیماها از آسمان مشهد دستور داد.

دستور وزیر راه و شهرسازی برای عبور مسیر پروازی هواپیماها از آسمان مشهد

به گزارش قدس خراسان، آئین افتتاح پروژه های عمرانی فرودگاه بین المللی شهیدهاشمی نژاد مشهد عصر جمعه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور وزیر راه و شهرسازی در مشهد برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در آن حضور داشتند از دو طرح توسعه ترمینال پروازهای داخلی و پارکینگ هواپیماها به طور همزمان بهره برداری شد و دو پروژه سامانه کمکی  ای ال اس و سه پل ارتباطی انتقال مسافران عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به اینکه دروزارتخانه همه عهد کردیم تا همه ظرفیت ها را برای خدمت به مردم به کار بگیریم چه در بحث سخت افزاری و چه نرم افزاری گفت: در همین راستا از یکی دو روز آینده عملیات راهبردی برای خدمات رسانی به ۱۷ میلیون مسافری که در نوروز از امکانات حمل نقل عمومی  ، ریلی و هوایی برای مسافرت در ایام نوروز استفاده خواهند کرد آغاز می شود. 

مهردادبذرپاش ادامه داد: امروز نیز یکی از کارها و اقدامات خوب در فرودگاه شهید هاشمی نژادمشهد افتادکه ظرفیت اسمی جابه جایی مسافر در سال را از ۷ میلیون نفر به ۱۰ میلیون نفر افزایش خواهد داد.

وزیر برای تغییر مسیر پروازی هواپیما از آسمان مشهد دستور می دهد

وی بیان کرد: دربخش فرودگاهی دو راهبرد را مورد توجه داریم اول راهبرد ایمنی و دوم آسایش و آرامش مسافران که در حوزه شبکه فرودگاهی ایمنی مسافران عزیز در رأس فعالیت های ما قراردارد همین امروز نیز تجهیزات کمک ناوبری که در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مراحل راه اندازی آن افتااح شد به همین جهت مورد بهره برداری قرار می گیرد تا پروازها در بالاترین سطح ایمنی انجام شود نکته بعدی کاهش تاخیرهاست که در این زمینه تاخیر و کنسلی هایی که وجود بعضا وجود دارد باعث گلایه مندی مسافران است در رابطه نیز اقداماتی را درنظر داریم تا آسایش و آرامش هرچه بیشتر را به مسافران هدیه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با عبور کردن از موضوع استفاده از اتوبوس ها در فرودگاه ها برای جابه جایی مسافران درپی این هستیم تا بحث پل های ارتباطی پیاده و سوار شدن مسافران را که ۳ نمونه از آن را در فرودگاه مشهد به زودی شاهد خواهیم بود در سال ۱۴۰۳ برای تمام فرودگاه هایی که اجازه این کار را می دهند برای راه اندازی پل ها را اجرا کنیم.
بذرپاش همچنین در حاشیه این مراسم و در پاسخ به پرسش خبرنگارقدس مبنی بر اینکه آیا اقدامی برای عوض کردن خط پروازی هواپیما هایی که به فرودگاه مشهد پرواز دارند و محل عبور آنها از روی آسمان شهر مشهد است وزارت راه و شهرسازی برنامه ای دارد؟ گفت: برای این مهم که یکی از موارد ایمنی مورد توجه است دستورات لازم را خواهم داد تا شرایطی به وجود آید که در بهترین شرایط پروازها از فرودگاه مشهد انجام شود.

توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد به ۵۷ هزارمتر مربع

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: با بهره برداری از طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد ۲۰ هزار مترمربع به فضای این ترمینال افزوده شده و گستره آن به ۵۷ هزار مترمربع می‌رسد؛ این طرح با رویکرد افزایش کیفیت خدمات‌دهی به زائران و مسافران در چهار طبقه و با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

محمود امانی بنی افزود: بیان کرد: با افتتاح طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد، این شهر بزرگ، سالانه ظرفیت اعزام و پذیرش ۱۴ میلیون مسافر هوایی را خواهد داشت.

طرح توسعه فرودگاه مشهد با مساحت ۸۰ هزار متر مربع، سبب افزوده‌شدن ۱۵ پوزیشن جدید جهت پارک هواپیما در فرودگاه مشهد می‌شود که با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

وی اظهار کرد: سه پل ارتباطی انتقال مسافران در جهت افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مسافران و زائران امام رضا (ع) طرح دیگری است که با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال در ترمینال داخلی فرودگاه مشهد نصب شده است.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: با افتتاح سامانه جدید کمک ناوبری فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، سامانه قدیمی کمک‌ ناوبری ILS این فرودگاه پس از ۲۶ سال فعالیت، خاموش و سامانه جدید با اعتبار ۶۰۰ میلیارد نصب و راه اندازی خواهد شد.این سامانه با توجه به وضعیت جوی فرودگاه مشهد، سبب کاهش تاخیر و فرود ایمن پروازها در شرایط مه، گرد و غبار یا هنگام بارندگی خواهد شد.

همچنین وی از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا دستور بهسازی باند اصلی فرودگاه مشهد و هوشمندسازی بار همراه مسافر در سالن منفی یک ترمینال داخلی فرودگاه مشهد را صادر کند تا بتوان این طرحها را در سال ۱۴۰۳ تعریف و عملیاتی کرد
معاون عمرانی وناوبری فرودگاه های کشور نیز در سخنانی با اشاره به معرفی پروژه های متعدد در جهت ارتقاء سطح ایمنی فرودگاه های کشور گفت: با راه اندازی سامانه جدید ای ال اس که پایش سنجش کیفیت محیط فرودگاهی را برعهده دارد این موضوع از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شروع خواهد شد و در سایر فرودگاه های کشور نیزبه فراخور اجرایی می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.