رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کلات از اجرای عملیات گاردریل کوبی نقاط حادثه خیر و پیچ‌های محور کلات-مشهد خبر داد.

آغاز عملیات گاردریل کوبی نقاط حادثه‌خیز محور کلات- مشهد

به گزارش قدس خراسان، محمد حسینی به اهم اقدامات این اداره در ۳ ماه زمستان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: حمل پل‌های بتنی ۲در ۲ باکسی برای احداث پل در محور روستایی بابافرجی، اجرای عملیات شن‌ریزی، تسطیح و رفع آبردگی در محورهای روستاهای رباط، خاکستر، چهارراه، لایین کهنه، باغکند، برده، آبکمه، ژرف و طاهرآباد کهنه و طاهرآباد قدیم شهرستان کلات از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به اجرای آسفالت گرم توسط پیمانکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در محور روستایی ارتکند به باغکند به طول تقریبی ۱.۵ کیلومتر، از حمل پل‌های بتنی ۲ در۲ باکسی برای احداث پل به‌صورت مشارکت و پیمان در محور روستایی ارتکند _ باغکند قره پالچق خبر داد.

حسینی گفت: در این مدت ۳۴۰ مورد عملیات تابلو کاری و تعویض تابلوهای فرسوده در محورهای کلات مشهد انجام شده و در محور کلات درگز مقدارتقریبی ۲۱۵ عدد و محورهای روستایی مقدارتقریبی ۲۰۰ عدد که شامل تابلو، پایه تابلو و صفحه توسط همکاران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلات انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کلات اظهار کرد: عملیات لکه‌گیری محورهای کلات مشهد به مقدار ۶۵ تن، محور کلات درگز به مقدار ۴۵ تن و محورهای روستایی به مقدار ۳۷ تن توسط همکاران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلات در سه ماه اخیر صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: اجرای عملیات ریزش برداری و حذف ترانشه نقاط حادثه‌خیز شهرستان کلات در محور کلات- مشهد تقاطع سررود، احداث جداکننده و ایمن‌سازی با اجرای سرعت کاه در تقاطع راه‌های شهرستان  و جلسات پاسخ به پرسش سؤالات مردم در حوزه راه از جمله دیگر اقدامات این اداره در سه ماهه اخیر است.

حسینی افزود: انجام عملیات خط‌کشی روستاهای امیرآباد، تقی‌آباد، سنگانه، ترقطی، چهچهه، کریم‌آباد، حاجی‌آباد، ایده لیک، سلطان‌آباد، قاباق، رباط، احمدآباد، چرم نو، چرم کهنه، کرناوه، کالو، آبگرم و سررود به طول تقریبی ۴۰ کیلومتر نیز توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلات انجام گرفته است.

وی با اشاره به برقراری گشت‌های راهداری مستمر در طول شبانه‌روز در سطح حوزه استحفاظی شهرستان کلات گفت: عملیات گاردریل کوبی بر روی قرنیزهای پل‌های محور کلات- مشهد برای ایمنی کاربران راه و عملیات بوته زنی، تیغ‌زنی و تسطیح محور کلات مشهد، محور کلات درگز و روستاهای سینه نو، سینه کهنه، گرو، سیرزار، قله زو، آق داش، طاهرآباد ترک‌ها نیز انجام شد.

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کلات به آغاز عملیات گاردریل کوبی بر روی قرنیزهای پل‌های محور کلات مشهد برای ایمنی کاربران راه اشاره کرد و گفت: در زمستان امسال با اجرای عملیات برف‌روبی و شن نمک‌پاشی محور کلات مشهد به مقدار تقریبی ۲۴۰ تن شن و نمک و در محور کلات درگز به مقدارتقریبی ۱۹۰ تن شن و نمک و روستاهای حوزه استحفاظی حدود ۱۲۰ تن شن و نمک اقدام شد.

وی با اشاره به اجرای عملیات شن‌ریزی، تسطیح و رفع آبردگی در محورهای روستاهای باغگاه، خواجه روشنایی، سیرزار، بامچنار، مؤمن آباد و نیشابورک که هم‌اکنون در حال انجام است؛ اعلام کرد: عملیات گاردریل کوبی نقاط حادثه‌خیز و پیچ‌ها محور کلات- مشهد برای ایمنی کاربران راه نیز ادامه دارد.

حسینی از  اجرای عملیات گاردریل کوبی نقاط حادثه خیر و پیچ‌های محور کلات-مشهد خبر داد و افزود: جانمایی و احداث روشنایی تقاطع‌ها و نقاط حادثه‌خیز در ۴ نقطه مشهد کلات محدود تقاطع روستای حمام قلعه، ورودی شهر زاویین و تقاطع روستایی ترقطی زاویین مشهد، خروجی شهر زاوین مشهد کلات توسط پیمانکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اجرا شد.
وی با اشاره به تحویل قطعی دیوار ساحلی نفطه با حضور رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کلات، گفت: شست و شوی دوره‌ای تونل ورودی شهرستان کلات و تونل کوجگی و شست و شوی تابلوها و علائم تونل توسط همکاران اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان کلات و اجرای عملیات روکش آسفالت گرم محور روستایی سینه کهنه از دیگر اقدامات این اداره در سه ماهه اخیر است.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.