۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 972869

مقام‌های ترکیه اعلام کردند که یک قایق لاستیکی حامل مهاجران در سواحل جزیره «گوکجه آدا» در دریای اژه غرق شد و دستکم ۲۲ نفر جان باختند.

۲۲ مهاجر در دریای اژه غرق شدند

به گزارش قدس آنلاین، مقام‌های ترکیه جمعه خبر دادند که هفت تن از کشته‌شدگان، کودک هستند. همچنین ۲ تن از مهاجران توسط گارد ساحلی ترکیه نجات یافته و ۲ تن دیگر نیز توانستند خود را به ساحل رسانده و نجات پیدا کردند.

به گفته منابع دولتی ترکیه، عملیات امداد و نجات با مشارکت یک هواپیما، ۲ بالگرد، یک پهپاد، ۱۸ قایق و ۵۰۲ پرسنل انجام شد.

گارد ساحلی ترکیه اعلام کرد که در روزهای اخیر صدها نفر را که در تلاش برای ورود به یونان بودند، رهگیری کرده یا نجات داده است.

در همین حال، منابع خبری پنجشنبه گزارش دادند یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی که از شهر الزاویه لیبی به سمت اروپا حرکت می‌کرد، در دریای مدیترانه غرق شد و ۶۰ نفر از سرنشینان آن جان باختند. یروهای امدادی توانستند ۲۵ نفر از سرنشینان قایق پناهجویان را نجات دهند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ حداقل هشت هزار و ۵۶۵ نفر در مسیرهای مهاجرت در سراسر جهان جان خود را از دست دادند که مرگبارترین سال برای مهاجران در یک دهه اخیر است.

این سازمان همچنین گزارش داده است که از سال ۲۰۱۷ تاکنون دستکم سه هزار و ۱۲۹ نفر در دریای مدیترانه غرق یا مفقود شده‌اند که این دریا را به مرگبارترین مسیر برای مهاجران تبدیل کرده است.

بر اساس آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۲۲، حدود یک هزار و ۵۰۰ مهاجر در دریای مدیترانه غرق و مفقود شده‌اند و نزدیک به ۵۰ هزار تن دیگر به سواحل ایتالیا رسیده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.