رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با رای صادره در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز از تغییر کاربری ۵۰ هکتار به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان جلوگیری شد.

جلوگیری از زمین‌خواری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در البرز

به گزارش قدس آنلاین، حسین فاضلی هریکندی با اعلام بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان با حکم قطعی شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز گفت: در سال ۱۳۶۹ وزارت جهاد کشاورزی در روستای «آردهه» شهرستان ساوجبلاغ که یکی از خوش و آب و هواترین روستاهای استان البرز است زمینی را به وسعت بیش از ۵۰ هکتار بابت «طرح کاشت درخت گردو» در قالب اجاره ۱۵ ساله در اختیار  یک شخص حقیقی قرار می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: در سال ۱۳۸۸ با توجه به اینکه این اراضی ملی در حریم شهر کوهسار قرار گرفته بود با تغییر نمایندگی دولت، از سوی منابع طبیعی استان به اداره مسکن و شهرسازی ساوجبلاغ و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان البرز به نمایندگی از دولت و به عنوان مالک قانونی این اراضی، در بررسی‌های انجام شده، متوجه انعقاد قرارداد توسط شخص اجاره گیرنده با یک شرکت برای تفکیک قطعات، تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در این اراضی برخلاف قرارداد واگذاری می‌شود، متذکر شد: پس از طی تشریفات قانونی راجع به تعیین تکلیف قرارداد مذکور در مراجع ذیصلاح، متعاقبا این اداره کل دادخواستی به خواسته‌های خلع ید و قلع و قمع مستحدثات در حوزه قضایی شهرستان ساوجبلاغ مطرح می‌کند.

فاضلی هریکندی اضافه کرد: پس از صدور رای اولیه در شهرستان ساوجبلاغ با توجه به تجدیدنظرخواهی متصرف، این پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار گرفت و با توجه به احراز تخلفات صورت گرفته در مدت زمان واگذاری، در نهایت رای مذکور مبنی بر محکومیت خوانده به خلع ید از این اراضی ملی و قلع و قمع مستحدثات ایجادشده، از سوی شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز تایید و قطعی شد؛ به این ترتیب ضمن بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی به بیت المال به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان از تغییرکاربری، تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز آن هم جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز از تلاش همکاران خود در حوزه قضایی شهرستان ساوجبلاغ و شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز در رسیدگی به این پرونده تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.