۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 972906

نیروهای امنیتی تونس از دستگیری پنج تروریست وابسته به گروه‌های تکفیری در این کشور خبر دادند.

بازداشت ۵ تروریست تکفیری در تونس

به گزارش قدس آنلاین، اداره کل گارد ملی ( ژاندارمری ) تونس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب بازداشت عناصر تحت پیگرد، نیروهای امنیتی وابسته به اداره مرکزی مبارزه با تروریست در شهرهای قصرین ( غرب تونس ) ،  نابل ( شمال شرق ) و اریانه ( شمال پایتخت ) موفق شدند پنج تروریست تحت پیگرد دستگاه قضایی و سرویس امنیتی  را دستگیر کنند.

در این بیانیه آمده‌ است: افراد دستگیر شده تروریست‌های وابسته به گروه‌های تکفیری هستند که توسط دستگاه قضایی از ۶ ماه تا ۵ سال زندان محکوم شده بودند.

به گزارش خبرگزاری رسمی  تونس، در بیانیه مزبور به نام گروه تکفیری، افراد دستگیر شده و زمان بازداشت آنان هیچ اشاره‌ای نشده‌ است.

اداره کل گارد ملی تونس هفته گذشته از دستگیری سه تروریست تکفیری در این کشور خبر داد و اعلام کرد: افراد دستگیر شده تحت تعقیب دستگاه قضایی بودند و از آنان جلیقه انتحاری و تجهیزات نظامی کشف شده‌ است.

نیروهای امنیتی تونس طی ماه جاری عملیات خود را برای دستگیری تروریست‌ها شروع و اعلام کرده‌اند: افرادی که تاکنون بازداشت شده‌اند به داعش و لشکر « عقبه بن نافع» وابسته به شبکه القاعده گرایش دارند.

پس از پیروزی انقلاب تونس ( ۲۰۱۱) این کشور به مدت ۲ سال شاهد عملیات گروه‌های تروریستی بود. نیروهای نظامی و امنیتی تونس با سرکوب گروه‌های مزبور موفق شدند ثبات و امنیت را به کشورشان بازگردانند.

از سال ۲۰۱۳ تاکنون مبارزه با گروه‌های تروریستی در تونس ادامه دارد و نیروهای امنیتی موفق شدند صدها هسته تروریستی تکفیری را در این کشور منهدم و اعضای آن را دستگیر کنند.

شماری از جوانان تونسی طی دو دهه گذشته با پیوستن به گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله داعش به سوریه و عراق اعزام شدند تا در کنار آن بجنگند. با انهدام داعش تعدادی از آنان دستگیر و شماری به سایر گروه‌های تروریستی تکفیری پیوستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.