رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بستری ۲کودک بر روی یک تخت در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج گفت: به کمک یک خیر مشکل کمبود فضای بیمارستانی کودکان رفع می‌شود.

بستری ۲کودک بر روی یک تخت/ پاسخ رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج

به گزارش قدس آنلاین، سعید جاودان‌سیرت در جمع خبرنگاران در زمینه بستری ۲کودک بر روی یک تخت در بیمارستان امام سجاد(ع) اظهار داشت: به کمک یک خیر نیکوکار عملیات اجرایی بخش کودک این بیمارستان کلنگ‌زنی شده و امید داریم با احداث این زیرساخت مهم زمینه بهبود خدمات درمانی به قشر آینده‌ساز در حوزه سلامت ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه همه مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد آموزشی درمانی هستند به همین علت بخشی از وظایف بر عهده دستیاران و دانشجویان پزشکی است، عنوان کرد: دانشیاران با گرفتن شرح حال بیمار نسبت به انجام خدمات درمانی اقدام می‌کنند و در صورت ابهام با پزشکان متخصص مشورت می‌کنند و در واقع بخشی از گلایه‌های بیماران و همراهان آنان مربوط به انتظارات غیرتخصصی است.

جاودان‌سیرت در پاسخ پرسش دیگر درباره فرسوده بودن برخی از تجهیزات بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت ابراز کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است که بخشی از این تجهیزات تعویض شود و البته از یک سال گذشته تاکنون ۲۳۶, میلیارد تومان برای خرید بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده که بخشی از آن در همین بیمارستان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: به عنوان مثال هنگام قطع شدن سرم برخی افراد گلایه داشتند در صورتی که استفاده زیاد از این دارو، عوارض و آسیب‌هایی برای آنان دارد.

جاودان سیرت در پاسخ به گلایه کادر درمان درباره تعرفه‌ها تأکید کرد: امسال شیوه‌نامه پرداخت تعرفه تغییر کرد، همین امر باعث شد تا میزان دریافتی برخی از آنان به شدت کاهش یابد.

وی کمبود اعتبار را از مهمترین چالش‌های پیش روی بهبود دسترسی به امکانات بهداشت و درمان استان دانست و ابراز امیدواری کرد: با اختصاص اعتبارات تصویب شده سفر دوم کهگیلویه و بویراحمد به مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان زمینه مرتفع شدن بخش قابل توجهی از نواقص موجود فراهم شود.

جاودان‌سیرت نامتناسب بودن زیرساخت‌های آموزشی استان برای تحصیل دو هزار و ۷۰۰ دانشجوی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را از چالش‌های اساسی علوم پزشکی استان در این حوزه دانست و ادامه داد: هم اکنون دو دانشکده پرستاری و دندانپزشکی استان با پیشرفت خوب در دست اجرا هستند ابراز امیدواری کرد تا با تکمیل این طرح‌ها زمینه رفع این کمبودها فراهم شود.

وی با یادآوری اینکه برخی از بیمارستان‌های شهرهای کوچک بهمئی و باشت زیان‌ده هستند، تأکید کرد: با توجه به اینکه قسمت اعظم هزینه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از محل منابع مالی درآمدی مراکز درمانی دولتی تامین می شود گفت که این امر باعث شده در مواردی برای تامین حقوق و دستمزد کارکنان از بودجه طرح‌های عمرانی به صورت موقت برداشت شود.

جاودان سیرت تامین یک دستگاه بالگرد با مطالبه‌گری رسانه های ارتباط جمعی و تلاش مسئولان پس از دست رفتن بالگرد فوریت‌های پزشکی استان که زمستان امسال به ثمر رسید را یادآور شد، گفت: در صورت همدلی خبرنگاران و پیگیری مسئولان می‌توان گام به گام به بهبود شرایط حوزه سلامت به عنوان مهمترین نیاز بقای انسان نزدیک‌تر شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.