معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی بر استمرار اقدامات پیشگیری محور در سال آینده با قوت و قدرت بیشتر تاکید کرد.

استمرار برنامه های پیشگیرانه در سال ۱۴۰۳  

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، وبینار شورای اجتماعی کشور با حضور مسولان ملی و معاونین امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری های سراسر کشور برگذار شد.

سید امیر مرتضوی در این وبینار که به منظورهم افزایی و هماهنگی در اجرای برنامه های کنترل و کاهش اسیب های اجتماعی و به همت معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزارشد، با اشاره به تلاش مضاعف و کار جهادی همکاران این معاونت در سال ۱۴۰۲ از جمله در حوزه حمایت از تولید و صنعت، اقتصاد مقاومتی و حمایت از نهاد مقدس خانواده بر استمرار اقدامات پیشگیری محور در سال آینده با قوت و قدرت بیشتر تاکیدکرد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی با تشریح برخی از اقدامات این معاونت طی سال جاری گفت: با عنایت خداوند متعال و تلاش جمعی پیشگیرانه در سال جاری  و متعاقب انجام بیش از ۱۸۹۰ بازدید از واحدهای صنعتی ، شاهد جلوگیری از بیکاری بیش از  ۱۵۷ هزار نیروی خدوم کار و همچنین پیشگیری از تعطیلی بیش از ۵۲۰ واحد تولیدی بوده ایم که این امر موجبات رضایتمندی و تقدیر تولیدکنندگان و صنعتگران از دستگاه قضایی را فراهم آورده است. 

وی گفت: یکی دیگر از راهبردهای مجموعه قضایی استان، اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده با محوریت اقدامات حمایتی بوده و بر این اساس در قالب بنیاد صیانت از نهاد خانواده، بهره گیری از ظرفیت نهادهای مردمی و مراکز مشاوره، رسیدگی های تخصصی و مواجهه دلسوزانه با اختلافات زوجین توسط محاکم، تلاش‌های دفتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری و فعالیت های مجتمع شوق زندگی، شاهد اتفاقات خوبی از جمله ایجاد ۵۰ درصدی سازش در پرونده های حضانت و ملاقات طفل از ابتدای سال بوده ایم. 

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: متعاقب اقدامات حمایتی از نهاد خانواده، همچنین شاهد کاهش  ۲۴ درصدی وقوع طلاق های ۳ گانه بوده‌ایم که جای شکر دارد چرا که از نظر ما نجات حتی یک زندگی نیز بسیار ارزشمند است و از تبعات فردی و اجتماعی زیادی پیشگیری به عمل می آورد. 

مرتضوی با تشریح برخی مشکلات موجود گفت: با توجه به زمان بر بودن بازدهی اقدامات پیشگیرانه ،نیازمند حمایت همه جانبه از اینگونه اقدامات هستیم تا انشاله شاهد حل هرچه بیشتر مسائل اجتماعی باشیم. 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی افزود: تجربیات ارزشمندی در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم در سراسر کشور به ویژه استان خراسان رضوی وجود دارد که به اشتراک گذاری آنها می تواند در ارتقا عملکردی  در مسیر  بهبود شرایط اجتماعی موثر باشد.

گفتنی است در این وبینار در خصوص موضوعات گوناگون از جمله لزوم ارتقا مهارت‌های والدین درمواجهه با کودکان ونوجوانان ، لزوم افزایش تلاش با هدف کاهش آسیب های اجتماعی، لزوم دریافت و فراگیری مهارت‌های پس از طلاق توسط زوجین، آموزش عوامل موثر در فرایند ازدواج موفق، ارتقا آموزش سرپرستان خانوار، استمرار طرح های موفق از جمله در مراکز مهرخانواده به عنوان یک ابتکار ارزشمند، حمایت از اطفال و ارائه مشاوره های کودکان نوجوانان با رویکرد توانمند سازی آنها و تشکیل کمیته های تخصصی وکارشناسی پیشگیری محور، بحث و گفتگو صورت گرفت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.