۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 973075

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از فقر زیرساخت غلات در استان گفت و اظهار داشت: دولت باید به نقش مهم مازندران در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد.

زیرساخت غلات مازندران، فقیر است

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی وفایی‌نژاد که خبرنگاران رسانه‌های گروهی را به شهر نکا دعوت کرد تا اهالی خبر از نزدیک با فعالیت سیلوی غله شهید میرزاپور، تنها سیلوی مکانیزه گندم مازندران آشنا شوند، اظهار کرد: بیشترین جابجایی گندم در کشور در شهید میرزاپور نکا صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید سرمایه‌گذاری بیشتری در مازندران در زمینه زیرساخت‌های غلات انجام دهد، افزود: مازندران نباید نادیده گرفته شود و این ظلم است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه امسال یکی از سال‌های موفق دولت در تامین گندم بوده است، ادامه داد: تا زمانی که دولت اراده نکند، بخش خصوصی ریسک نخواهد کرد.

وفایی‌نژاد خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید باور کند که شمال کشور می‌تواند در زمینه غلات اثرگذار و مفید به فایده است.

وی با بیان اینکه برای ترانزیت کالا از شمال به جنوب کشور، ۴۵ روز زمان نیاز است، گفت: تامین روغن خام و غلات باید در شمال کشور صورت گیرد و در این میان نقش استراتژیک مازندران نباید نادیده گرفته شود.

زیرساخت غلات مازندران، فقیر است

وفایی‌نژاد یادآور شد: طی دو سال گذشته ۵۸۰ هزار تن گندم از کشورهای شمال حوزه خزر وارد مازندران شد و این مساله نشان می‌دهد که می‌توانیم از قابلیت و ظرفیت‌های استان همچون انتقال دریامحور استفاده کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با تاکید بر اینکه باید شرایط را به سمت تهاتر کالا سوق دهیم، خبرنگاران را وارد محوطه‌ای کرد که قرار است در آنجا مخازن روغن احداث شود.

وفایی‌نژاد افزود: بر ایجاد مخازن روغن در مازندران تاکید داریم و این موضوع را بعنوان یک مطالبه جدی دنبال می‌کنیم.

به گفته وی طرح اولیه ایجاد مخازن روغن تدوین و مجوز ایجاد مخازن به ظرفیت ۲۵ هزار تن اخذ شد، اضافه کرد: برآورد اولیه و خاک‌شناسی، منابع داخلی جی تی سی و موارد دیگر انجام شد و اجرای این طرح به ده‌ها پروژه خواهد انجامید.

وفایی‌نژاد با اعلام اینکه ۱۳ واحد روغن‌کشی در مازندران وجود دارند، گفت: نیاز بالای این واحدها به روغن خام، ضرورت احداث مخازن را دوچندان کرده است.

گفتنی است: خبرنگاران رسانه‌های گروهی در این تور رسانه‌ای قابلیت تخلیه گندم از واگن‌ها را مشاهده و از نحوه اتصال این سیلو به شبکه سراسری راه‌آهن دیدن کردند.

زیرساخت غلات مازندران، فقیر است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.