استاندار قم گفت: بنده از بدو ورود به این استان دو پرچم جهاد فرهنگی و جهاد خدمت را بلند کرده و تلاش کردیم گام‌های مثبتی در این دو حوزه برداریم.‌

برافراشتن پرچم جهاد فرهنگی و جهاد خدمت در قم

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد آقامیری در نشست مدیر و معاونین بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا اظهار داشت: ما در مدیریت این استان به‌دنبال این هستیم با تدوین یک برنامه جامع و هدفمند در برابر نقشه‌ها ایستادگی کنیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که آیت‌الله جوادی آملی دارد جایگاه ایشان بین قشر جوان به ویژه دانشجویان است؛ بخش عمده‌ای از دانشجویان ما امروز طالب شنیدن سخنان این عالم بزرگوار هستند.

استاندار قم گفت: شخص بنده از همان دوران جوانی که به‌عنوان فعالین بسیج و دانشگاه بودم همواره علاقه‌ داشتم که آثار آیت‌الله جوادی آملی را مطالعه کنم و حالا بعد از گذشت چند دهه که به‌عنوان استاد در دانشگاه مشغول به تدریس هستم می‌بینم ایشان هنوز جایگاه خود را بین دانشجویان دارند.

وی با اشاره به اینکه حل مسائل فرهنگی و معیشتی مردم از اولویت‌های بنده در مدیریت قم محسوب می‌شود، عنوان کرد: بنده از بدو ورود به این استان دو پرچم جهاد فرهنگی و جهاد خدمت را بلند کرده و تلاش کردیم گام‌های مثبتی در این دو حوزه برداریم.‌

آقامیری خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه جهاد خدمت در همین چند ماه رقم خورده که براساس آماری که از نهاد ریاست‌جمهوری به ما ارسال شده است تورم استان قم در چند ماه اخیر به‌صورت متوالی کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه دشمن امروز به‌دنبال القای ناکارآمدی حکمرانی اسلامی است، عنوان کرد: ما موظف هستیم در برابر این نقشه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ جهاد فرهنگی که مدنظر بنده است در همین راستاست و به‌دنبال این هستیم مشکلات فرهنگی قم را برطرف کنیم.

استاندار قم اظهار داشت: یکی از اقداماتی که به‌دنبال آن هستیم تا در جهاد فرهنگی آن را عملیاتی کنیم ترویج آثار ارزشمند عالمان بزرگ دینی‌مان همچون آیت‌الله جوادی آملی بین جوانان است.

وی گفت: جامعه ما امروز بیش از گذشته به این مسئله نیاز دارد تا منابعی در آن ترویج شود که هم به علوم وحیانی و به علوم انسانی مدنظر دین پرداخته است.

آقامیری تأکید کرد: برنامه ما این است که محتواهای اختصاصی در قالب یک برنامه هدفمند و جامع  مبتنی‌بر معارف اسلامی و دینی برای سنین 5 الی 25 سالگی آماده کنیم.

استاندار قم بیان کرد: استمرار آموزش‌ها و محتواها مهم‌ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنیم، این مدل آموزش‌ها در صورتی که از سنین مذکور برای یک فرد مستمر باشد قطعاً تاثیرپذیری بیشتری خواهد داشت.

آقامیری اظهار داشت: جامعه ما امروز نیازمند این است که تبیین بیشتری از اصل موضوع دین برای جوانان انجام شود؛ دشمن برای دین‌گریزی نسل جدید ما برنامه‌ریزی کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.