مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افزایش ۸۱ درصدی صادرات در استان خبر داد و گفت: ۴۶ معدن و واحد صنعتی در استان احیا شدند.

افزایش ۸۱ درصدی صادرات خراسان جنوبی/احیای ۴۶ معدن و واحد صنعتی

به گزارش قدس آنلاین، احمد آریافر صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: اهمیت اقتصاد بر هیچ کس پوشیده نیست و وزارت صمت نقش بسیار زیادی در اقتصاد دارد. بیش از ۴۰ درصد اقتصاد کشور در این وزارتخانه است.

وی گفت: خراسان جنوبی از نظر عملکردی در جایگاه خوبی است و از نظر صدور پروانه‌های اکتشافی معادن رتبه اول و گواهی کشف معادن رتبه دوم داشتیم که نشان‌دهنده توجه به سرمایه‌گذاری در استان است و ۴۳۵ اشتغال مستقیم در حوزه معدن بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: شاخص سرمایه‌گذاری بر اساس جواز تأسیس ۲۸۳ درصد رشد نسبت به سال قبل و سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته و حدود ۹۰۰ اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

آریافر تصریح کرد: امسال ۵ هزار واحد صنفی با زمینه اشتغال ۱۲ هزار و ۵۰۰ در استان ایجاد شده است. بیش از ۵۷ درصد مصوبات در جلسات اجرایی شده و حدود ۱۸۸ جلسه تسهیل در استان داشتیم که خروجی آن تثبیت و احیای اشتغال است و حدود ۲۸ معدن و ۱۸ واحد صنعتی احیا شده که از نظر احیای معادن رتبه اول و از نظر احیای صنایع رتبه دوم کشور داریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امسال صادرات از استان حدود ۱۷۱ میلیون دلار بوده در حالی که تعهد استان ۱۲۰ میلیون دلار بوده و از نظر ارزشی ۸۱ درصد و از نظر وزنی ۵۰ درصد رشد داشته است. در ایام دهه فجر امسال حدود ۵۵ درصد ارزش پروژه‌ها مربوط به صنعت، معدن و تجارت بود و کارخانه طلای خونیک و کنسانتره مس کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: در سال جاری ۲ هزار و ۴۰۰ تماس به صنعت، معدن و تجارت داشتیم که ۱۱۳ مورد پرونده صادر شده و سامانه ۱۲۴ به صورت شبانه روزی برای پیگیری شکایات و پیشنهادات مردم فعالیت می‌کند. برای ماه رمضان و ایام نوروز ذخیره‌سازی خوبی در بحث میوه و مواد غذایی وجود دارد و افزایش قیمت شکر نداریم و قیمت میوه تنظیم بازار ۱۰ تا ۱۵ کاهش دارد، اما با حمایت استاندار و سازمان مدیریت در هر کیلو میوه حدود ۴ تا ۵ هزار تومان کمتر هم خواهد بود. سیب کیلویی ۲۰ هزار تومان و پرتقال والنسیا کیلویی ۱۹ هزار تومان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: مرغ در استان پایین‌ترین قیمت در سطح کشور را دارد و ۴۵۰ تن مرغ در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده و مجوز برای ذخیره‌سازی ۱۲۰ تن دیگر در استان گرفته شده و در زمینه مرغ نگرانی وجود ندارد. ۱۷ هزار و ۱۰۸ مورد بازرسی از اصناف در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است، از این تعداد ۸۴۱ پرونده تشکیل شده که بیش از ۲۲ میلیارد تومان ارزش پرونده‌ها بوده است. عملیات اجرایی انتقال پساب از بیرجند به خوسف و نهبندان را در اوایل سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود، تلاش می‌کنیم زیرساخت‌ها نیز فراهم شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.