رئیس پلیس راهور کشور گفت: با توجه به آنکه سالانه ۲۰ هزار کشته در جاده‌های کشور داریم به دنبال افزایش جرائم رانندگی هستیم.

۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای ناشی از خستگی و سرعت غیرمجاز است

سردار مؤمنی، رئیس پلیس راهور در آغاز اجرای پویش چشم به راهیم، با بیان اینکه  برآوردها نشان می‌دهد که بیش از ٨٠ درصد تصادفات در اثر ۴ عامل اصلی سرعت غیرمجاز، سبقت، عدم توجه به جلو  و خستگی و خواب‌آلودگی است گفت: هر چند که آزادراه‌ها امن‌ترین راه‌های کشور هستند و این مسیرها در ایران هم از استاندارد ایمنی بالایی برخوردارند اما همچنان تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات در آزادراه‌های کشور زیاد است که دلیل اصلی آن سرعت، خستگی و خواب‌آلودگی  است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در پویش چشم به راهیم این موضوع به مردم تاکید شود که برنامه فشرده نداشته باشند که منجر به خستگی و خواب‌آلودگی شود، گفت: یکی از عوامل اثرگذار در تصادفات این است که رانندگان برای جبران زمان از دست رفته با سرعت رانندگی می‌کنند و همین عامل افزایش تصادفات می‌شود و امیدواریم در این زمینه‌ها رانندگان همکاری کنند تا با اصلاح رفتارها تصادفات کاهش پیدا کند. 

رئیس پلیس راهور  با بیان اینکه متاسفانه در نوروز ١۴٠٢ میزان تصادفات افزایش یافت و  ١٢١٧ نفر در تصادفات کشته شدند و بیشترین آمار فوتی مربوط به این نوروز بود، ادامه داد: طبق آمار ١١ ماهه امسال که روز گذشته پزشکی قانونی اعلام کرد تعداد کشته‌های تصادفات بیش از ١٨ هزار و ۵٠٠ نفر بوده است. 

سردار مومنی  با بیان اینکه  تمرکز ما برای مدیریت ایمنی سفر در محدوده ٣٠ کیلومتری شهرهاست، گفت: چراکه تصادفات در این محدوده‌ها به دلیل تراکم جمعیت و افزایش خستگی رانندگان افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهور با تاکید بر برخورد جدی با رانندگان متخلف گفت: متاسفانه جرائم بازدارنده نیستند و باید با رانندگان خاطی برخورد جدی شود. 

او بیان کرد: البته بیش از ٩٠ درصد رانندگان قانونمند رانندگی می‌کنند اما همان ١٠ درصد بسیار اثرگذار هستند چراکه در رانندگی حتی یک اشتباه یک حادثه رقم می‌زند و اولین اشتباه آخرین اشتباه است. 

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش مبلغ جرائم رانندگی هستیم، ادامه داد: رانندگان خاطی باید تاوان سنگینی بدهند چراکه راننده متخلف جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازد و باید در نظر گرفت که جریمه جزو سبد خانوار نیست که مانع از افزایش مبلغ جرائم شویم و اگر افزایش پیدا کند باعث می‌شود، تصادفات کمتری رخ دهد.

رئیس پلیس راهور تاکید کرد: سالانه ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده‌ای شوخی نیست و موضوع مهم این که ٢٢ درصد کشته‌ها جوانمرگی و با سن بین ٢٠ تا ٣٠ سال هستند در حالی که در کشور طرح جوانی جمعیت مطرح است. 

وی ادامه داد: همچنین ۶۵ درصد کشته‌ها در سن ٢٠ تا ۶٠ سال هستند که این گروه سنی کار در کشور بوده و همچنین بخشی از تولید ناخالص ملی کشور هزینه تصادفات است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.