مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود در سامانه بارشی اخیر ۵۹ میلیون مترمکعب آب وارد سد کوثر گچساران شود.

پیش‌بینی ورود ۵۹ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر گچساران

به گزارش قدس آنلاین، آرش مصلح روز یکشنبه، ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در نشست ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان افزود: با توجه به صدور هشدار قرمز نسبت به باران‌های شدید و سنگین در استان مدیریت سدها و تاسیات آب، رودخانه ها و تاسیسات در حال ساخت استان انجام شده است.

وی اظهارکرد: همچنین نشست مدیریت بحران آب منطقه‌ای استان تشکیل شد، کشیک‌های استان مشخص و پیام‌های هشداری برای همه بهره‌برداران ارسال شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در خصوص سد چم شیر گچساران و سد شاه قاسم مشکلی وجود ندارد و ظرفیت ذخیره آب را دارد اما هم اکنون ۸۵ درصد ظرفیت سد کوثر گچساران پُر است.

مصلح تصریح کرد: ۲۸۳۰کیلومتر حوزه آبریز سد کوثر گچساران است که پیش بینی می‌شود در بارش‌های سنگین سامانه پیش رو ۵۹ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شود و در صورت پر شدن سد کوثر ممکن است که هر لحظه رهاسازی و تخلیه آب داشته باشیم.

وی ادامه داد: در صورت رهاسازی آب از سد کوثر بهره‌برداران پایین دست از «پادوک» گچساران تا استان خوزستان تحت تاثیر قرار خواهند گرفت که باید اقدامات و مراقبت لازم صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال ۱۰ کیلومتر لایه روبی کانال‌ها، رودخانه‌ها و مسیل‌های استان انجام شده است.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.