همراهی با ماه رمضان انسان را عبد خالص خدا می‌کند و روزه گرفتن انسان را در مسیر بندگی خدا قرار می‌دهد.

چرا باید فرصت ماه باعظمت رمضان را غنیمت بشمریم؟

حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی با اشاره به اینکه در ماه رمضان قرار داریم و باید فرصت این ماه با عظمت را غنیمت شمردیم و از آن بهره‌مند بشویم، اظهار داشت: کسانی عظمت ماه مبارک رمضان را بیان کردند که از غیب عالم خبر دارند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در فرمایشات خود عظمت این ماه را بیان کردند، گفت: ائمه معصومین (ع) هم خصوصیات و ویژگی‌هایی را برای این ماه عظیم الشان بیان کردند که ماه رمضان را در میان بقیه ماه‌های سال متمایز کرده است.     

علیمرادی با بیان اینکه باید فرصت این ماه را غنیمت بدانیم و خود را هم‌سنخ خصوصیات این ماه بسازیم، افزود: باید تلاش کنیم تا ویژگی‌ها و خصوصیات این ماه با عظمت را در وجود خود پیاده کنیم.

وی با اشاره به خطبه شریفه‌ای که از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) نقل شده، بیان کرد: در این خطبه ماه رمضان، شهرالله نامیده شده است؛ البته همه ماه‌ها ماه خدا است اما در میان همه زمان‌ها، این زمان، این دوره زمانی و این ماه، ماه خدا نامیده شده و به طور ویژه به خدا اختصاص داده شده است.

علیمرادی با بیان اینکه همراهی و مصاحبت با این ماه، حکم می‌کند که انسان خود را عبدالله قرار دهد تا به خدا انتصاب پیدا کرده و با خدا ارتباط برقرار کنیم، ادامه داد: باید با این ماه سنخیت پیدا کنیم و عبدالله شویم.

وی با اشاره به اینکه اصل اساسی زندگی انسان توحید در عبادت است، گفت: در رساله حقوقی امام سجاد علیه السلام آمده است که حق خدا بر بندگان این است که او را بپرستند و شریکی بری او قائل نشوند البته شرک هم درجات و مراتبی دارد اما باید همه وجوه زندگی انسان در مسیر بندگی خدا باشد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آن حضرت می فرمایند وقتی تو به این مقام بندگی رسیدی خداوند متعهد شده و بر عهده خود گذاشته که امر دنیا و آخرت تو را عهده‌دار شود تا هم دنیا و هم آخرت تو آباد شود، افزود: باید تلاش کنیم تا در ماه خدا، عبد خدا شویم و تلاش کنیم در این ماه، به مقام بندگی خالص خدا برسیم تا خداوند امر دنیا و عقبای ما و جامعه و ملت ما را آباد بگرداند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.