اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: این استان تحت تاثیر فعالیت این سامانه‌ ناپایدار و بارش‌زا قرار خواهد گرفت.

هواشناسی خراسان رضوی در پی سامانه ناپایدار جوی هشدار صادر کرد

به گزارش قدس خراسان، در این اطلاعیه که روز دوشنبه صادر شد آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدلهای پیش‌یابی، از روز سه‌شنبه استان خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه‌ای ناپایدار و بارش‌زا قرار خواهد گرفت.

در این اطلاعیه آمده است: افزایش ابر، افزایش شدت وزش باد که در نواحی بادخیز شدید همراه با گرد و خاک است بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلاب در استان پیش‌بینی شده است.

این اطلاعیه با اشاره به این که بیشترین حجم بارش در روز چهارشنبه رخ می‌دهد آورده است:وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، وزش باد شدید در برخی از نقاط، بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیلهای استان خراسان رضوی به‌ویژه در ناحیه شمال و شمال غربی تا اوایل وقت پنجشنبه رخ می‌دهد.

در این اطلاعیه پیش‌بینی شده است بیشترین حجم بارشها در شهرستانها و توابع درگز، قوچان، چناران، گلبهار، جوین، جغتای، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و بینالود، نواحی غربی کلات نادری، نیشابور، فیروزه، فریمان، باخرز، رشتخوار، تربت‌حیدریه، طرقبه - شاندیز و برخی از نقاط کلانشهر مشهد مقدس رخ خواهد داد.

در این اطلاعیه خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی با توجه به افزایش شدت وزش باد تاکید بر خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از سفرهای غیر ضروری و تردد در محورهای استان به‌خصوص در روز چهارشنبه و با توجه به کاهش کیفیت هوا در روز سه‌شنبه عدم فعالیتهای طولانی مدت خارج از منزل به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماریها توصیه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.