استاندار خراسان رضوی به همراه فرماندار و شهردار مشهد از غرفه‌های تنظیم بازار در سطح شهر و المان‌های نوروزی بازدید کردند.

بازدید استاندار خراسان رضوی و مسئولان شهری از بازار شب عید

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی به همراه محسن داوری، فرماندار مشهد و محمدرضا قلندر، شهردار مشهد ظهر امروز در بازدیدی که از دفتر جامعه هتلداران داشتند، ضمن عرض خداقوت، از تخفیفاتی که برای زائران رضوی در ایام نوروز جامعه هتلداران در نظر گرفته‌اند، قدردانی کرد.

در ادامه استاندار با همراهی فرماندار و شهردار مشهد از المان‌های نوروزی در عرصه میدان شهدا بازدید کردند. همچنین به یکی از غرفه‌های تنظیم بازار میوه در حدفاصل میدان فردوسی و فردوسی یک سری زدند و از کم و کیف قیمت و کیفیت میوه شب عید در این گوشه شهر بازدید کردند، در ادامه نیز از فروشگاه شهرما در فردوسی یک بازدید کردند.

استاندار خراسان رضوی و هیأت همراه همچنین از المان‌های نوروزی شهرداری در میدان جانباز نیز بازدید کردند و در انتها به تماشای سرود بهاری نوجوانان نشستند و به آن‌ها عیدی دادند.

نظری در ادامه سری به فروشگاه گوشت و مرغ در توس سه که گوشت تنظیم بازار عرضه می‌کند، زد و بعد از جویا شدن از قیمت‌ها، گفتگویی با مسئولان این صنف و مردم در این زمینه داشت.

مقصد بعدی بازارچه‌ای در محله قاسم‌آباد واقع در شهید رفیعی ۱۶ بود، استاندار در این بازدید ضمن پرس‌وجو از قیمت‌ها با فروشندگان درباره فروش محصولات نیز گفت‌وگو کرد.

در انتها نیز از سکوی عرضه میوه و خرما واقع در میدان فردوسی بازدید کردند.

آماده ارائه خدمت به مجاوران و زائران هستیم

استاندار خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صبح امروز یک بازدید هوایی از مبادی ورودی داشتیم، گفت: بعد بلافاصله قرارگاه استانی خدمات زائر را برگزار کردیم.

یعقوبعلی نظری خاطرنشان کرد: به همراه آقای فرماندار و شهردار بازدیدی از شهر و آمادگی شهر از لحاظ زیبایی و نیز سایر خدمات داشتیم. همچنین به عرضه مواد غذایی به ویژه کالاهای اساسی نیز بازدیدی داشتیم.

وی با بیان اینکه اصناف با توجه به برنامه‌ریزی و مصوبات انجام شده مشغول فعالیت هستند و مشارکت خوبی داشته‌اند، عنوان کرد: موضوع برجسته امسال این است که اتحادیه‌ها و اصناف خودشان در حال مدیریت هستند و در هیچ بخشی در زمینه تأمین کالا مشکلی وجود ندارد.

استاندار خراسان رضوی از برپایی سکوهای عرضه موقت در اطراف حرم و در سایر نقاط شهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به بازدیدی که انجام دادیم خدا را شکر در سطح شهر آمادگی کافی وجود دارد و آماده ارائه خدمت به مجاوران و زائران هستند.

نظری خاطرنشان کرد: امیدواریم زائران با کمترین مشکل به زیارت بپردازند و خاطره خوبی از این سفر معنوی داشته باشند.

وی با اشاره به بارندگی‌های پیش رو گفت: همه دستگاه‌های متولی آمادگی لازم را دارند که اگر بارندگی افزایش یافت و موجب خسارت شد، بلافاصله وارد عمل شوند.

پلمب حداقل ۶ واحد صنفی در شب گذشته

فرماندار مشهد نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۵۰ نفر از بازرسان حوزه‌های نظارتی به صورت شبانه‌روزی امر نظارت بر بازار و حوزه‌های خدماتی را در دستورکار خود دارند.

محسن داوری با بیان اینکه در اطراف حرم چهار قرارگاه نظارتی ایجاد شده که در چهار خیابان منتهی به حرم قرار دارد، افزود: هر قرارگاهی دو ایستگاه سیال دارد که به صورت فعال در حال نظارت از بازار هستند.

وی ادامه داد: بنده نیز به صورت میدانی نظارت را انجام می‌دهم، باید به گونه‌ای نظارت کنیم که کسی نتواند تخلف کند و در صورت مشاهده تخلف برخورد لازم صورت گیرد.

فرماندار مشهد از پلمب حداقل ۶ واحد صنفی در شب گذشته خبر داد و یادآور شد: در سه روز گذشته بیش از ۶۰۰ بازدید صنفی انجام شده و حدود ۳۰۰ میلیون تومان نیز به کسانی که متضرر شده بودند، بازگشت داده شده است.

داوری در خصوص بازدید از غرفه‌های تنظیم بازار در سطح شهر مشهد نیز اظهار کرد: تدابیری ویژه‌ای در ایام تعطیلات اندیشیده شده است تا برای زائران و مجاوران در ایام سال تحویل امور رفاهی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه بازدیدی از خدمات شهری داشتیم تا از نحوه خدمت‌رسانی به مردم را از نزدیک مشاهده کنیم، گفت: پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازارهای موقت انجام شده است، خدمت‌رسانی خوبی به مردم ارائه می‌شود و مردم نیز رضایت داشتند.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه تمام ظرفیت‌های مشهد را برای خدمت به زائران پای کار آورده‌ایم، بیان کرد: در حوزه اقامت با توجه به نزولات آسمانی، ظرفیت‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

داوری افزود: قرارگاه خدمات سفر به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران قرار دارد و پاسخگوی نیاز آن‌ها است.

وی درباره تمهیدات لازم در لحظه تحویل سال عنوان کرد: در شب تحویل سال نو، حمل و نقل درون شهری به صورت شبانه‌روزی به سمت حرم فعال است. همچنین تمام ظرفیت‌های مسقف حرم نیز فعال شده تا زائران را در حین بارش باران مدیریت کنند.

شهردار مشهد نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهر مشهد آماده استقبال از زائران امام رضا (ع) است، اقدامات انجام شده در زمینه شهرآرایی، گل‌آرایی و سایر برنامه‌های شهرداری مشهد برای ایام نوروز را اعلام کرد.

خبرنگار: فریده خسروی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.