۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 973694

یک فعال محیط‌زیست گفت:مسافران نوروزی در هنگام سفر مراقبت از طبعیت را فراموش نکنند.

مسافران مراقب طبیعت باشند

به گزارش قدس خراسان، فهیمه رئیس زاده اظهار کرد: زیبایی درختان و سبزه‌‏ها با رنگ‌‏های شفاف خود ما را چنان به وجد می‌‏آورد که یک پاکیزگی و تمیزی خاصی را در چشمان هرکدام از ما نمایان می‌‏کند و جنگل و رود و چشمه ‏سارها و کوه‌ها و دریاهای این مرز و بوم هر یک سخنی با انسان دارند. باید به این باور برسیم طبیعت خانه دوم ما و شاید که بهتر خانه اصلی خود بدانیم ولی نیم‌‏نگاهی به اطراف خودمان بیندازیم که بی‌‏تفاوت با رهاسازی زباله‌‏های خود شاهد انباشت پسماند در حاشیه جاده‌ها و طبیعت هستیم که باید همه ما به ارتقای فرهنگ سفر و دوستی با طبیعت مقید شویم.

وی اذعان کرد: هرساله شاهد زباله‌های فراوان در دل طبیعت در جنگل، کوه و دریا و حتی متأسفانه در حاشیه جاده‌ها هستیم که نمای بد و زشتی را به این طبیعت زیبا داده و می‌دهد، اگر هر خانواده‌ای بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کند شاهد این همه بی‌مهری به طبیعت نخواهیم بود.

رئیس زاده افزود: گرچه همه ما حفاظت از منابع طبیعی و محیط ‏زیست را به سازمان‏‌های مربوطه ربط می‏‌دهیم ولی وظیفه ما مردم در این زمینه به کجا رفته است و برای حفظ و حراست طبیعت به عنوان میراث آیندگان چه اقدامی انجام داده‌‏ایم که باید این امر مورد توجه بیش از پیش همه ما قرار گیرد.

این فعال محیظ زیست ادامه داد: زباله‌ها نه تنها تازگی و شادابی را از طبیعت می‌گیرند بلکه سرزندگی و حس زندگی را از موجودات زنده به خصوص انسان می‌گیرد حال آنکه اگر طبیعتی وجود نداشته باشد؛ انسان امروزی با تمام مشکلات و دغدغه‌هایی که دارد کجا روحش را صیقل دهد و جانی تازه کند و کجا بهتر از دامان سبز طبیعت می‌تواند این آرامش را پیدا کرد.

وی  بیان کرد: همه ما به گونه‏‌ای به سفر در اطراف شهر و یا خارج شهرستان در ایام تعطیلات نوروز خواهیم رفت، جا دارد؛ در این ایام با وقت کم و حجم بسیار بالای مسافرت‏‌ها و رفت‌وآمد در جاده‌‏های بین شهری کشور عزیزمان، رعایت اصول فرهنگی در حفظ محیط‏ زیست به عنوان مقوله‌‏ای حیاتی که میراثی است برای آیندگان را به خوبی ادا کنیم. در این رفت و آمدها اگر نگاه کوچکی به جاده‌ها داشته باشیم؛ انباشت حجم وسیعی از زباله و پسماند در حاشیه جاده‌ها و طبیعت زیبنده هیچ انسان قانون‏مدار نیست و فاصله بسیاری با پیشینه فرهنگی و تمدنی خودمان دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.