رئیس انجمن کشتی باچوخه خراسان رضوی گفت: اولویت امسال انجمن کشتی باچوخه خراسان رضوی بر روی مسابقات نوجوانان و جوانان است.

نوجوان و جوان اولویت کشتی باچوخه استان

به گزارش قدس خراسان، مجید چراغ  اظهار کرد: بدون شک کشتی باچوخه خراسان رضوی قطب اول کشتی باچوخه کشور است و در این رشته ورزشی بالغ‌بر ۲ تا  هزار نفر در این استان فعالیت دارند و همه از قهرمانان کشتی آلیش، جودو، پهلوانی، کوراش و ... هستند.

وی چهار رشته آلیش، جودو، پهلوانی و کوراش را مولد کشتی باچوخه دانست و تصریح کرد: امیدواریم مسئولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کشتی باچوخه خراسان رضوی که ورزش اول این استان است توجه بیشتری داشته باشند، قطعاً اگر توجهی صورت بگیرید خواهیم توانست خدمتگزار این نوجوانان و جوانان در سطح کشور، آسیا و جهان باشیم.

رئیس انجمن کشتی باچوخه خراسان رضوی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان کشتی‌های زیباتری با فنون اصیل کشتی باچوخه ارائه می‌کنند، اذعان کرد: نوجوانان و جوانان به گواه تمامی اساتید و بزرگان، کشتی‌های زیباتری با فنون اصیل کشتی باچوخه انجام می‌دهند.

وی افزود: قطعاً امسال تمام تمرکز خودمان را در انجمن کشتی باچوخه بر روی مسابقات نوجوانان و جوانان خواهیم گذاشت، چون این‌ها هستند که پشتوانه‌های قویی برای رشته‌های جودو، کوراش، آلیش، پهلوانی و... هستند.

چراغ گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که تأکید بر ورزش سنتی دارند باید به کشتی باچوخه اهمیت بیشتری داده شود، تقاضا داریم که مسئولین به کشتی باچوخه خراسان رضوی بیشتر توجه و رسیدگی کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید از کشتی گیران با چوخه خراسان رضوی که در تمامی رشته‌ها حضور دارند بیشتر استفاده شود، افزود: درحالی که به نظر من کشتی باچوخه هیچ جایگاهی را در بین مسئولان ندارد و اصلاً اهمیتی به این رشته ورزشی داده نمی‌شود اما اگر ورزش خراسان رضوی زنده نگه داشته شده به دلیل همین کشتی باچوخه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.