با ادامه حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به غزه، استرالیا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک از «پیامدهای فاجعه‌آمیز» حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح خبر داده‌اند.

بیانیه مشترک انگلیس و استرالیا علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس گزارش سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که امروز – جمعه – وارد صد و شصت و هشتمین روز خود شده، موجب آوارگی ۸۵ درصد از ساکنان نوار غزه در داخل این منطقه شده و آنها همزمان با محاصره و کمبود شدید مواد غذایی، آب‌ آشامیدنی و دارو مواجه هستند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، استرالیا و انگلیس امروز در بیانیه‌ای مشترک با اشاره به احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح عنوان کردند: «با توجه به تعداد زیادی از آوارگانی که در این منطقه پناه گرفته‌اند و کمبود فضاهای امن در غزه، وزرای استرالیا و بریتانیا نگرانی عمیق خود را درباره پیامدهای بالقوه فاجعه‌آمیز حمله اسرائیل به رفح برای جمعیت غیرنظامی به اشتراک گذاشتند.»

رفح که در جنوب غزه قرار دارد، محل زندگی بیش از یک میلیون فلسطینی آواره از دیگر مناطق این سرزمین است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت علی‌رغم محکومیت بین‌المللی، برای اعزام نیرو به رفح «مصمم» است.

به‌تازگی رهبران اتحادیه اروپا هم بیانیه مشترکی را در اجلاس خود اتخاذ کردند که در آن خواستار «توقف فوری بشردوستانه منجر به آتش‌بس پایدار» در غزه شدند. این بیانیه از کابینه تندرو رژیم صهیونیستی می‌خواهد از عملیات زمینی در رفح خودداری کند و توضیح می‌دهد که «چنین عملیاتی پیامدهای انسانی ویرانگری خواهد داشت و باید از آن اجتناب شود.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.