رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: همین که رهبر معظم انقلاب با همه گرفتاری‌هایی که دارد سالی یک یا دو مرتبه با شاعران دیدارهای طولانی مدت می‌کند، خودش نشان از اهمیت شعر در کشور ما دارد.

حداد عادل: دیدارهای طولانی رهبر انقلاب با شاعران نشان از اهمیت شعر دارد

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی درباره برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» که همزمان با عید نوروز ۱۴۰۳ با محوریت شعر و ادبیات از شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود، گفت: راه‌اندازی یک رقابت تخصصی در حوزه شعر و نمایش آن هم در رسانه ملی، ابتکار تازه و اتفاق خوبی است. این برنامه علاقه‌مندان به شعر را بیشتر تشویق به شعر گفتن می‌کند؛ اگرچه ممکن است دلخوری هم پیش بیاید چون شاعران روحیه زودرنج و نازک‌نارنجی دارند. همین که رهبر معظم انقلاب با همه گرفتاری‌هایی که دارد سالی یک یا دو مرتبه با شاعران دیدارهای طولانی مدت می‌کند، خودش نشان از اهمیت شعر در کشور ما دارد.

وی افزود: تا به حال سفرهای بسیاری به هند داشتم و در آخرین سفرم که آذر ۱۴۰۲ بود، متوجه شدم در حال حاضر حدود ۱۳۰ دانشکده و کالج در هند، رشته زبان فارسی را تدریس می‌کنند و حدس من این است که اکنون در هند حدود ۱۰ هزار دانشجوی رشته زبان فارسی در حال تحصیل هستند و خوشبختانه دولت هند هم سال ۲۰۲۰ قانونی تصویب کرد که دانش آموزان دبیرستانی می‌توانند بعد از زبان هندی و انگلیسی، یکی از ۱۰ زبان کلاسیک هند را به عنوان زبان اختیاری انتخاب کنند و زبان فارسی هم یکی از این ۱۰ زبان است.

حدادعادل در پایان گفت:‌ به این‌دلیل بود که ارتباطات خود را با دولت هند برای تدوین و تهیه کتب فارسی تقویت کردیم. یک‌آرزو هم دارم و این است که امیدوارم ملت ایران در سال جدید احساس آسایش بیشتری بکنند و گشایش اقتصادی در سال جدید حاصل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.