ستاره رئال مادرید اکنون مرد اصلی بازی در برابر مشهورترین کشور فوتبالی جهان است.

در حاشیه یک نبرد فوق‌العاده جذاب در ومبلی؛ دوئل بینگام با برزیلی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، وقتی انگلیس با برزیل بازی می‌کرد هواداران برای تماشای پله، زیکو و رونالدینیو آمده می‌شدند، اما شنبه شب که انگلیس در ومبلی به مصاف برزیل می‌رود، این پسر سیاه‌پوست با پیراهن شماره ۱۰ سه‌شیر است که ریتم بازی را تنظیم می‌کند. مرد اصلی این بازی نه پله است، نه زیکو، نه رونالدینیو، ریوالدو یا نیمار مصدوم، بلکه جود بلینگام حرف اول را خواهد زد. این اولین حضور ستاره رئال مادرید در خاک بریتانیا بعد از پنج ماه خواهد بود. او در ماه اکتبر در پیروزی ۳-۱ مقابل ایتالیا نمایش فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و باعث شد تا حضور انگلیس در یوروی تابستانی امسال قطعی شود.

بلینگام که فقط ۲۰ سال دارد عزیز برنابئو و شگفتی‌ساز انگلیسی‌ها شده است. او هرگز در لیگ برتر بازی نکرده، به ندرت در انظار عمومی صحبت می‌کند، و در حالی که بسیاری از هم‌میهنانش فوتبال اسپانیا را تماشا می‌کنند، اما تماشای او در ومبلی لذت دیگری برایشان دارد.

بلینگام در جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان یک بازیکن در کلاس جهانی ظاهر شد، اما تابستان گذشته با انتقال از بوروسیا دورتموند به رئال، به سطح کاملا جدیدی رسید. او ۲۰ گل برای تیم جدیدش به ثمر رسانده و در بازی دوستانه روز شنبه وینیسیوس جونیور و رودریگو را تکل خواهد زد.

هم‌تیمی او در انگلیس، جان استونز، که ماه آینده هنگام دیدار منچسترسیتی با رئال مادرید در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با بلینگام روبرو می‌شود، معتقد است که انتقال او تغییر مثبت قابل توجهی را به همراه داشته است. به نقل از نشریه سان، استونز گفت: «صد در صد انتقال به مادرید او را به طرز خوبی تغییر داده است؛ به روشی درخشان. شخصیتش رشد زیادی داشت و بسیار بالغ‌تر از هم‌سن و سال‌هایش است. او در یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان بازی می‌کند و در آنجا روز به روز پیشرفت می‌کند.»

بلینگام چالش انتقال به برنابئو را با موفقیتی خارق‌العاده پذیرفت و در ۱۳ بازی اول خود ۱۳ گل زد، از جمله دو گل در اولین ال‌کلاسیکو در بارسلونا. در شش هفته گذشته روند پیشرفت او با موانعی روبرو شد. ابتدا به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا که سه هفته او را از میادین دور نگه داشت و سپس یک محرومیت دو جلسه‌ای پس از اخراج به دلیل اعتراض به تصمیم داور. بلینگام به عنوان یک شماره ۱۰، یک ۹ کاذب یا در نقش آزاد برای رئال عمل کرده در حالیکه در بیرمنگام و دورتموند در پست هافبک عمیق‌تری ظاهر می‌شد.

گرت ساوت‌گیت ماجراجویی این ستاره در اسپانیا را با علاقه دنبال می‌کند و به نقل از نشریه سان، مربی سه‌شیرها می‌گوید: «ما خوشحالیم که او را در کنار خود داریم. او در حال حاضر یک تهدید بزرگ است و در تمام بازی‌هایش با مادرید در یک‌سوم پایانی زمین بوده است. او در نهایت یک نقش کاملا آزاد را بازی کرد و موفقیت‌های زیادی در ایفای این نقش داشت. او توانایی بسیار زیادی در بازی در موقعیت‌های مختلف دارد.»

اما ساوت‌گیت معتقد است که انگلیس نباید بیش از حد به بلینگام متکی باشد و افزود: «باید به خود یادآوری کنیم که او ۲۰ سال دارد. او هنوز یک مرد جوان است و موفقیت ما در هفته آینده و چند ماه آینده به تیم و جمع بستگی دارد. ما نمی‌توانیم به یک نفر تکیه کنیم. در طول سال‌ها تاکید زیادی روی افراد داشتیم و وقتی یک نفر مصدوم می‌شد کاری از دست‌مان ساخته نبود. بنابراین باید به عنوان یک تیم موفق شویم. او می‌تواند بخش بسیار مهمی از تیم باشد و ما می‌خواهیم هر مجوزی برای انجام این کار را به او بدهیم. اما تکرار می‌کنم که او ۲۰ سال دارد و این فشار باید تقسیم شود.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.