۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 974435

دو مقام ارشد فوتبال در چین به اتهام رشوه به زندان محکوم شدند.

حکم زندان برای ۲ مقام ارشد فوتبال چین

به گزارش قذس آنلاین، دادگاه‌های چین روز سه‌شنبه احکامی را در پرونده‌های فساد علیه دو مقام فوتبال صادر کردند که بر این اساس چن یونگلیانگ معاون پیشین دبیرکل اتحادیه فوتبال چین به ۱۴ سال و دونگ ژنگ مدیرعامل پیشین سوپرلیگ چین به هشت سال زندان محکوم شدند.

دادگاه شهر ژیانینگ در استان هوبی روز سه‌شنبه چن یونگلیانگ را به دلیل دادن و دریافت رشوه به ۱۴ سال زندان محکوم کرد. دادگاه شهرستان شهر جینگژو نیز دونگ ژنگ را به دلیل دریافت رشوه به هشت سال زندان محکوم کرد.

در چین، کمپین مبارزه با فساد در فوتبال از نوامبر ۲۰۲۲ آغاز شده است. تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند این کمپین رکوردها را در مدت زمان و تعداد دستگیری‌ها شکسته و آن را به بزرگ‌ترین کمپین مبارزه با فساد در تاریخ فوتبال چین تبدیل کرده است.

در پایان ژانویه سال جاری، دادگاه بین‌المللی شهر هوانگشی استان هوبی، چن ژیوآن رئیس پیشین اتحادیه فوتبال چین را به دریافت رشوه و کسب ثروت به مبلغ بیش از ۸۱ میلیون یوان (حدود ۱۱.۴ میلیون دلار) متهم کرد.

کمیسیون بازرسی انضباطی استان هوبی حزب کمونیست چین در فوریه ۲۰۲۳ گزارش داد که چن ژیوآن به دلیل مشکوک بودن به نقض قانون و انضباط تحت بازجویی قرار گرفته و از تمام سمت‌هایش برکنار شده است.

در مارس ۲۰۲۳، هوانگ سونگ رئیس دپارتمان مسابقات فدراسیون فوتبال چین و وانگ شیائوپینگ رئیس کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال چین و در ماه اوت، سرمربی پیشین تیم ملی مردان چین هم مورد بازجویی قرار گرفتند.

همچنین در ماه اکتبر، دو ژائوکای معاون پیشین اداره کل دولتی تربیت بدنی و ورزش جمهوری خلق چین در یک پرونده فساد بازداشت شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.