مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از پرشدگی حدود ۹۸ درصد آب‌بندان‌های مازندران در ابتدای سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: بارش‌های مناسب روزهای اخیر در مازندران منجر به پر شدن بسیاری از آب‌بندان‌های این استان شد و خوشبختانه در آستانه آغاز فعالیت‌های کشاورزی ذخیره آب در آب‌بندان

۹۸ درصد آب‌بندان‌های مازندران پُر شد

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، حیدر داوودیان روز سه‌شنبه با بیان این‌که آب‌بندان‌ها نقش بسیار مهمی در تأمین آب کشاورزی استان دارند، اظهار کرد: میزان پرشدگی ظرفیت ذخیره آب‌بندان‌ها در مازندران تا هفته سوم اسفند ۱۴۰۲ حدود ۸۰ درصد بود، اما خوشبختانه اکنون با توجه به بارندگی‌های خوبی که در استان داشتیم این رقم به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

وی افزود: حدود ۸۹۰ قطعه آب‌بندان در مازندران با ظرفیت ذخیره مجموع ۴۰۵ میلیون متر مکعب، نقش مستقیم و اساسی برای تأمین آب کشاورزی نزدیک به ۳۵ هزار هکتار از کشتزارهای استان دارند. بر اساس آمارها در حال حاضر از ظرفیت مجموع ۴۰۵ میلیون مترمکعبی آب‌بندان‌های مازندران حدود ۳۶۵ میلیون مترمکعب پر شده که خبر بسیار خوبی برای کشاورزی استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران درباره بارش‌های این استان طی سال آبی جاری خاطرنشان کرد: از یکم مهر ۱۴۰۲ تا صبح امروز - هفت فروردین- در استان ۴۱۰ میلیمتر بارندگی ثبت شد که ۴ درصد افزایش نسبت به دوره درازمدت را نشان می‌دهد.

داوودیان اظهار کرد: آورد رودخانه‌های استان نیز طی این بازه زمانی به یک میلیارد و ۱۵ میلیون متر مکعب رسیده است که البته در این شاخص هنوز نسبت به دوره درازمدت عقب‌ماندگی داریم و کاهش ۲۰ درصدی وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.