امام جمعه بردسکن در خطبه‌های نماز جمعه از برخی تصمیمات عجولانه و بی‌پایه و اساس مدیران انتقاد کرد.

انتقاد امام جمعه بردسکن از برخی تصمیمات عجولانه و بی پایه و اساس مدیران

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام علی اصغر امینی در جمع نمازگزاران شهرستان بردسکن با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم بردسکن به نوعی به شغل کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند اظهار کرد: متاسفانه بخش دامپروری شهرستان بردسکن که در گذشته به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری استان به شمار می رفت امروزه تعداد دام‌های شهرستان از ۳۵۰ هزار راس دام به ۱۵۰ هزار راس کاهش پیدا کرده است و برخی تصمیمات غلط و بی‌پایه و اساس مدیران باعث شد دامداران منطقه با خاک یکسان شوند و تمام هستی خود را از دست بدهند.

امام جمعه بردسکن به خاموشی چاه موتورهای کشاورزی در منطقه اشاره کرد و افزود: زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که در سال جاری نیز می‌خواهند خاموشی چاه موتورهای کشاورزی تداوم پیدا کند و روزانه ۵ ساعت برق چاه موتورها را خاموش کنند.

وی عنوان کرد: متاسفانه یک سری قوانین  و یا مصوباتی به تصویب می‌رسد که به نفع مردم نیست و امروز زجر آور است که برخی از متولیان  امر و مجلسیان با این تصمیم عجولانه بخش کشاورزی  که بخش مولد کشور است چراغ آن را خاموش کنند.

امینی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم افزود: این اقدام و تصمیمات با شعار سال منافات دارد و در واقع خاموشی چاه موتورهای کشاورزی خاموشی جهش تولید در کشور است.

امام جمعه بردسکن ضمن قدردانی از اقدامات بسیار خوب دولت سیزدهم از آیت الله رئیسی به عنوان رئیس دولت خواست به این مهم ورود پیدا کند و دست نفوذی‌هایی که در بدنه دولت هستند و تصمیماتی را که بدون کار کارشناسی می‌گیرند و آن را به استان‌ها بخشنامه می‌کنند قطع کند.

وی از مجلسیان خواست قوانینی را به تصویب برسانند که به نفع مردم باشد و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و جهش تولید باشد.

امینی بیان کرد: اگر حمایت‌های مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم نباشد مردم طور دیگری تصمیم خواهند گرفت.

امام جمعه بردسکن افزود: خاموشی چاه موتورهای کشاورزی در منطقه بردسکن خسارت‌های میلیاردی را روی دسته کشاورزان گذاشته است که می‌طلبد دولت سیزدهم که دولت محرومین است یک قدمی را برای بخش تولید بردارد و در این رابطه چاره اندیشی کند.

وی گفت: مردمی که در همه صحنه‌ها پای کار نظام هستند و در انتخابات اخیر برگ زرین دیگری را بر افتخارات نظام افزودند و معادلات دشمنان را علیه نظام بر هم زدند آیا این است پاسخ مشارکت مردم در انتخابات و این اقدام و تصمیمات غلط جز دلسردی مردم از مدیران چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت.

امینی از رئیس دولت سیزدهم خواست با شرکت های اقتصادی و سیاسی که به دنبال منافع شخصی و گروهی خود هستند برخورد قاطعانه‌ای کند و آنها از چرخه مدیریتی کشور حذف کند.

امام جمعه بردسکن گفت: هنر نمایندگان مجلس و مدیران باید این باشد که قوانین و یا مصوباتی را به تصویب برسانند که باعث رفاه و آسایش مردم باشد نه اینکه آنها را با خاک یکسان و خانه نشین کنند.

وی از جهاد کشاورزی خواست شجاعانه وارد کار شود و نگذارد این مصوبات در بخش کشاورزی اجرا شود چرا که اگر این قانون در بحث خاموشی چاه موتورهای کشاورزی به مرحله اجرا در بیاید چراغ کشاورزی خاموش خواهد شد.

امینی اظهار کرد: متاسفانه با این اقدامات و تصمیمات عجولانه در بخش کشاورزی تولید نارضایتی ایجاد خواهد شد و در واقع با این نارضایتی مشارکت مردم را در جهش تولید نخواهیم داشت و فرمایشات مقام معظم رهبری تحقق پیدا نخواهد کرد.

امام جمعه بردسکن در بخش دیگر از خطبه‌های نماز جمعه به هفته اکرام ایتام اشاره کرد و افزود: در شهرستان بردسکن بیش از ۲۰۰ یتیم محسنین و تعداد دیگر فرزندان بد سرپرست تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی هستند که باید کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند آنها را تحت حمایت خود قرار دهند  می‌توانند با پرداخت ماهیانه ۲۰ هزار تومان حامی این ایتام باشند.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام گفت  برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بیش از ۷۵ مسجد سطح شهرستان بردسکن مراسم لیالی قدر با حضور روحانیون و مداحان اهل بیت برگزار می شود.

خبرنگار علی نوری

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.