پیشنهاد سردبیر

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از واردات بی رویه برنج به کشور گفت: متاسفانه از آنجا که مسئولان هیچ آمار دقیقی در مورد میزان تولید و واردات محصولات کشاورزی و از جمله برنج ارائه نمی دهند واردات این گونه محصولات نیز شکل لجام گسیخته ای پیدا کرده است.<BR> <BR>

یکه تازی برنج های وارداتی بر بازارداخلی

یعقوب جدگال در گفت و گو با خانه ملت، در واکنش به واردات 897 هزار تن برنج در 9 ماهه امسال اظهار داشت: سالانه 2 میلیون و 400 هزار تن برنج در کشور تولید می شود و نیاز به واردات 600 هزار تا 800 هزار تن برنج خارجی در سال وجود دارد که متاسفانه بر اساس آمارها رقم واردات برنج در 9 ماهه امسال به 900 هزار تن بالغ شده است و مشخص نیست تا پایان امسال چه میزان برنج خارجی وارد کشور خواهد شد؟

نماینده مردم چابهار، نیکشهر و کنارک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت مدیریت صحیح پروسه تولید و واردات برنج توسط وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: متاسفانه از آنجا که مسئولان هیچ آمار دقیقی در مورد میزان تولید و واردات محصولات کشاورزی و از جمله برنج ارائه نمی دهند واردات این گونه محصولات نیز شکل لجام گسیخته ای پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: در حالی شاهد افزایش بی رویه واردات برنج به کشور هستیم که نه تنها قیمت برنج در بازار کاهش نیافته بلکه شاهد افزایش قیمت برنج در ماههای اخیر هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: با وجود اشباع بازار از برنج های خارجی چندی پیش خبری مبنی بر تخلیه بیش از 100 هزار تن برنج هندی و پاکستانی در بندرعباس منتشر شد که جای تاسف است.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انتظار از دولت این است که منابع صرف شده برای واردات برنج را در جهت حمایت از تولید برنج داخلی استفاده کند تا کشورمان از واردات برنج هندی و پاکستانی بی نیاز شود./

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.