رییس هیات کشتی خوزستان گفت: میزبانی مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی با پیگیری اداره کل ورزش و جوانان و هیات کشتی استان به شهرستان اهواز واگذار شد.

اهواز میزبان مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی شد

به گزارش قدس آنلاین، رمضان جمالپور اظهار کرد: مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در روزهای ۶ و هفت اردیبهشت ماه سال جاری با حضور بیش از یکصد کشتی گیر در اهواز برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: رقابت های جام تختی از اعتبار بالایی نزد جامعه کشتی جهان برخوردار است و قهرمانان بسیاری در این مسابقات حضور دارند.

رییس هیات کشتی خوزستان با اشاره به این که رقابت های کشتی فرنگی جام تختی بعد از یک وقفه، بار دیگر در خوزستان برگزار می شود،  افزود: امیدوارم با کمک مسئولان ورزش استان و استاندار ورزش دوست، میزبان شایسته ای برای این رقابت‌های مهم باشیم.

وی با بیان این که خوزستان قطب کشتی فرنگی کشور محسوب می شود و از گذشته تاکنون کشتی گیران بسیاری به تیم های ملی کشتی فرنگی معرفی کرده است گفت: با برگزاری این رویداد مهم در اهواز قطعا شور و نشاط خاصی در بین جوانان و نوجوانان ایجاد و باعث می شود که آنها بیشتر به کشتی علاقه مند شوند.

جمالپور گفت:با توجه به اینکه میزبانی مسابقات را برعهده داریم تعداد کشتی گیر بیشتری از خوزستان در این مسابقات حضور خواهد داشت که فرصت بسیار خوبی به شمار می رود.

وی در ادامه به حضور پنج کشتی گیر استان در مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و افزود: پویا دادمرز، ایمان محمدی، سعید اسماعیلی، رسول گرمسیری و امین میرزازاده در اوزان ۵۵، ۶۳، ۶۷، ۸۲ و ۱۳۰ کیلوگرم تیم ملی ایران را در مسابقات آسیایی همراهی می‌کنند.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: نیمی از نفرات اعزامی به این رقابت ها را ورزشکاران خوزستانی تشکیل می دهند که این موضوع نشان از اقتدار کشتی فرنگی خوزستان در کشور است. رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین‌ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.

استان خوزستان در رشته کشتی دارای قهرمانان صاحب نام جهانی است. در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار ورزشکار خوزستانی در رشته کشتی فعالیت می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.