یک منبع در مقاومت با بیان اینکه دیدارهای میانجی‌گران مصری و قطری با طرف اسرائیلی هیچ پیشرفت اساسی در زمینه مذاکرات نداشته است، بر پایبندی حماس به شروط اصلی خود برای آتس‌بس تأکید کرد.

دیدارهای میانجی‌گران با طرف صهیونیستی هیچ پیشرفتی نداشته است

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع رسمی در مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با المیادین تأکید کرد که دیدارهای طرف اسرائیلی با میانجی‌های مصری و قطری به پیشرفت اساسی و واقعی منجر نشده است.

این منبع فاش کرد که پیشرفتی در مذاکرات به‌ویژه در مورد آتش‌بس، عقب‌نشینی اسرائیل از نوار غزه و بازگشت آوارگان به مناطق سکونت‌شان حاصل نشده است.

منبع مذکور تاکید کرد که جنبش حماس در پاسخ به برخی پیشنهادات که از میانجی‌ها دریافت کرده، بر خواسته‌های اصلی خود و پایبندی به سندی که 14 مارس سال گذشته ارائه کرده است، تاکید کرد.

این خبر در حالی است که یک منبع برجسته دیگر در مقاومت روز سه شنبه به المیادین گفته بود که فرمول جدید ارائه شده از سوی اسرائیل به موضوعات اصلی که حماس بر آن اصرار دارد، نمی پردازد و این نشان می دهد که پیشرفت اساسی در مذاکرات وجود ندارد.

در همین زمینه، المیادین روز یکشنبه از طریق یک منبع در مقاومت فلسطین مطلع شد که هیأت حماس در حال حاضر به قاهره نخواهد رفت و این جنبش منتظر نتایج دیدارهای میانجیگران و هیأت اسرائیلی و نتایج حاصل از آن خواهد ماند.

قابل ذکر است که «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان به المیادین گفت که مذاکرات غیرمستقیم مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر اسرائیل به وضوح نشان داد که اشغالگران نمی‌خواهند تمایلی برای دستیابی به توافق ندارند.

عبدالهادی تأکید کرد که مقاومت خواهان دستیابی به توافقی است که منجر به توقف جنگ و خروج اشغالگران از نوار غزه و بازسازی آن شود و اولویت نخست برای مردم فلسطین مقابله با تجاوز، پایداری و پیروزی در این جنگ است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.