یکی از سناتورهای آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی می‌گوید که در صورت تداوم جنگ غزه و حمله تل‌آویو به رفح، آمریکا باید کمک به اسراییل را مشروط کند.

متحد بایدن: در صورت حمله به رفح، کمک آمریکا به اسراییل مشروط شود

به گزارش قدس آنلاین، کریس کونز، سناتور دموکرات و یکی از حامیان اصلی اسراییل و متحد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا مدعی است که در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح، کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو باید مشروط شود.

کونز درباره این مساله گفت: فکر می‌کنم آمریکا در نقطه‌ای قرار دارد که باید برای کمک به اسراییل شرط بگذارد. اگر بنیامین نتانیاهو(نخست وزیر رژیم صهیونیستی) قصد صدور دستور حمله گسترده ارتش اسراییل به رفح را دارد و برای غیرنظامیان یا کمک‌های بشردوستانه قید و شرطی قائل نشود، شخصا به مشروط کردن کمک به اسراییل رای خواهم داد.

وی افزود: قبلا هرگز چنین حرفی نزده‌ام چون پیش از این هرگز در این موقعیت قرار نگرفته بودم.

اظهارات کونز چند روز پس از آن مطرح شده است که هفت نفر از امدادگران موسسه خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی/World Central Kitchen» در حمله نیروهای رژیم صهیونیستی کشته شدند. همچنین این اظهارات در بحبوحه تشدید تنش بین واشنگتن و تل‌آویو بر سر حمله به رفح مطرح شده است.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا نیز ماه گذشته در اقدامی بی‌سابقه خواستار برگزاری انتخابات در تل‌آویو شد؛ درخواستی که به وضوح از ناراضایتی سنای آمریکا از کابینه نتانیاهو حکایت دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.