رسانه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی عربی امروز به بازتاب راهپیمایی گسترده و پرشور مردم ایران در روز جهانی قدس پرداخته اند.

بازتاب راهپیمایی ایران در روز جهانی قدس در رسانه‌های عربی

با گذشت بیش از ۴۵ سال از نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، با ابتکار تاریخ‌ساز و تعیین‌کننده حضرت امام خمینی(ره)، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف امروز به یک مسئله بین‌المللی و آرمان جهانی تبدیل شده ‌و موجبات وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در حمایت همه جانبه از ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را رقم زده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی و جبهه حامی اشغالگری را علی رغم هیمنه پوشالی خود  بیش از هر دوره تاریخی در ضعف و استیصال قرار داده است.

گزارش‌ها از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعات اولیه صبح حکایت دارد و با وجود اینکه ساعت شروع مراسم از ساعت ۱۰ و در برخی شهرها ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱ اعلام شده بود، اما مردم از همان دقایق اولیه صبح در محل‌های تعیین شده حضور یافتند تا بار دیگر ‌فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس امسال نیز از دید رسانه‌های بین‌المللی غافل نماند و این رسانه‌ها حرکت مردم ایران را به‌طور گسترده‌ای پوشش دادند.

خبرگزاری فلسطینی شهاب با اشاره به برگزاری تظاهرات مردم تهران در مراسم بزرگداشت روز قدس حضور زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در این مراسم را پوشش داد.

رای الیوم نشریه الکترونیکی تحت مدیریت عبدالباری عطوان نیز صحبت های سردار سلامی را برجسته کرد که در آن رژیم صهیونیستی را به  حمله تلافی جویانه تهدید کرده است.

روز جهانی قدس ,

روسیا الیوم خبر تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی به بخش کنسولی ایران در سوریه را در راهپیمایی امروز تهران برجسته کرد و نوشت که هزاران نفر از شهروندان ایرانی در تشیع پیکر شهدای اسرائیل به کنسولی ایران در دمشق شرکت کردند.

روز جهانی قدس ,

خبرگزاری روسی اسپوتنیک حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را گسترده توصیف کرد.

روز جهانی قدس ,

خبرنگار المنار که در تهران حضور دارد نیز در این باره گفت: مردم تهران استقبال گسترده‌ای از مراسم روز جهانی قدس و تشییع پیکر شهدا در شهر تهران داشته‌اند.

وی افزود: مردم ایران در بیش از ۲۰۰۰ منطقه در سراسر ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس تحت عنوان «طوفان الاحرار» شرکت کردند.

روز جهانی قدس ,

 وب سایت قطری العربی الجدید نوشت که مردم ایران استقبال گسترده‌ای از مراسم روز جهانی قدس و تشییع پیکر شهدا در شهر تهران داشته‌اند.

روز جهانی قدس ,

روزنامۀ الشروق نیز همانند سایر رسانه‌های عربی به پوشش راهپیمایی گسترده روز جهانی قدس در ایران پرداخت و نوشت که در اکثر شهرهای ایران مردم این کشور با شعار روز قدس از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار به خیابان‌ها آمدند.

روز جهانی قدس ,

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.