تیم ملی فوتبال ایران دو بازی دیگر تا پایان مرحله پیش مقدماتی انتخاب جام جهانی فوتبال در قاره آسیا پیش رو دارد و بعد از برگزاری آن دو بازی تکلیف صدرنشینی تیم ملی فوتبال ایران مشخص خواهد شد.

قلعه‌نویی به دنبال حذف دانه‌درشت‌ها

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی تاکنون به دلیل گل زده بیشتر در صدر جدول قرار دارد اما امتیازات تیم ملی با تیم ملی ازبکستان یکی است و چنانچه در بازی آتی تیم ملی کشورمان مقابل ازبکستان شکست بخورد صدرنشینی خود را از دست می‌دهد که این موضوع در سیدبندی مرحله بعد تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

گرچه تیم ملی فوتبال ایران به لحاظ فنی در شرایطی است که حتی می‌تواند به برتری در بازی خانگی مقابل تیم ملی ازبکستان بیندیشد و ۳ امتیاز شیرین از تقابل با ازبک‌ها بدست آورد اما به طور قطع برتری در این بازی ساده هم نیست و امیر قلعه‌نویی نیز در صحبت‌هایی که با دستیاران خود داشته به این موضوع اشاره کرده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال، آسیا را درحال پیشرفت می‌داند و به همین دلیل هم بنای جوانگرایی را در تیم ملی در پیش گرفته است. هرچند او کمتر از وجود بازیکنان جوانی که به تیم ملی فراخوانده استفاده کرد و ترجیح داد در بازی‌های اخیر بار دیگر به بازیکنان با تجربه تکیه کند، اما او در نهان به دنبال تغییراتی بنیادین در تیم ملی است و حتی ابایی ندارد که در جام جهانی فوتبال از بازیکنانی که در سال‌های اخیر کمتر به کار گرفته شده‌اند و یا اصلاً به تیم ملی دعوت نشده‌اند، استفاده کند.

 درهمین راستا شنیده می‌شود امیرقلعه‌نویی به دنبال اهدافی است که شاید به مذاق دانه درشت‌های کنونی تیم ملی خوش نیاید. سرمربی تیم ملی می‌خواهد در بازی‌های آینده جا را برای بازیکنان کمتر بازی گرفته شده بیشتر باز کند و هیچ بعید نیست آرام، آرام، عرصه برای بازیکنانی همچون جهانبخش، آزمون و حتی طارمی تنگ شود.

قلعه‌نویی اکنون نمی‌تواند تیم ملی را با استفاده از بازیکنان جوان دگرگون کند و خودش هم می‌داند تغییرات اینچنینی ممکن است تاوان سختی به همراه داشته باشد، اما تردید نباید کرد بعد از مشخص شدن تکلیف تیم ملی برای صعود به جام جهانی فوتبال، الگوهای رفتاری سرمربی تیم ملی نیز تغییر خواهد کرد و تیم او با نفرات تازه‌ای گام به میدان خواهد گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.