رییس سازمان اوقاف و امور خیریه: مهمترین چیزی که می‌تواند انسان را به مقام بالا برساند تقوا است. انسان به هر میزان تقوا پیشه کند به همان مقدار از ناحیه خداوند مرتبه و درجه کسب خواهد کرد. روزه ماه رمضان برای رسیدن به تقوا است.

روزه ماه رمضان برای رسیدن به تقوا است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست مدیران اوقاف استان تهرانی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: عالم شکل گرفته تا انسان به پروردگار آگاهی یابد و هر میزان آدمی حقیقت عالم هستی شناخت پیدا کند سود کرده است. در آیات قرآن کریم آمده در خلق آسمان و زمین و اختلاف شب و روز آیاتی برای افراد اهل اندیشه وجود دارد.

وی افزود: انسان به راحتی نمی‌تواند به شناخت پروردگار برسد کسی که در هر لحظه به یاد خدا است می‌داند که عالم هستی بی هدف خلق نشده است بنابراین به هر میزان در مسیر شناخت پروردگار قدم بردارد به همان مقدار در مسیر رشد و تعالی خود گام برداشته است.

خاموشی تصریح کرد: رضایت پروردگار همانند رضایت انسان که حسی بوده نیست بلکه رضایت و غضب پروردگار در عمل آشکار می‌شود. انسان هر مقدار تلاش کند تا نسبت به عالم خلقت آگاهی پیدا کنند به همان میزان وجود خود را توسعه داده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: زمانی که آیات الهی برای انسان مؤمن خوانده می‌شود ایمان او افزایش و تقویت می‌یابد ماه رمضان با دیگر ماه‌های سال متفاوت است و این به خاطر آن است که آدمی بعد از اتمام این ماه همان کارهای نیک و خوبی که انجام می داده پس از آن هم به انجام آن اعمال اهتمام داده باشد.

وی با بیان اینکه قائده عالم بالا متفاوت از عالم پایین است گفت: مهمترین چیزی که می‌تواند انسان را به مقام بالا برساند تقوا است. انسان به هر میزان تقوا پیشه کند به همان مقدار از ناحیه خداوند مرتبه و درجه کسب خواهد کرد روزه ماه رمضان برای رسیدن به تقوا است بنابراین به هر مقدار روزه آدمی ارتقا داشته باشد به همان اندازه تقوا کسب می‌کند.

خاموشی بیان کرد: فرقان به معنای قدرت شناخت حق و باطل است کسانی که اهل فرقان هستند بهتر حق را می‌شناسند. برخی می‌گویند اگر به مسأله فلسطین و غزه نپردازیم بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع می‌شود کسی که بصیرت ندارد چنین سخنی می‌گوید. تقوا ساحت‌های مختلفی دارد و امروز یک نوع تقوای رسانه‌ای و فضای مجازی نیز وجود دارد که باید به آن توجه شود. در حوزه سازمان اوقاف تقوای اقتصادی بسیار مهم است و باید بسیار بالا باشد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: در سالی که گذشت استان تهران شاهد رشد درآمد بود و این رشد درآمد نوید بخش آن است که می‌توان با سرعت عمل آن را افزایش داد.

در ادامه سید حسن میرکریمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهار داشت: با توجه مصوبات سال ۱۴۰۲ که با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تصویب شد کارها بر مبنای آن مصوبات و اقداماتی که باید در این سال صورت می‌گرفت دنبال شد.

وی افزود: مجموعه کارها با موانع جدی روبرو نبود و از ابتدای سال دوستان بازرسی در اداره حاضر شدند و تا به امروز به همه پرسش‌های مطرح شده پاسخ داده شد و صحت عمل مورد تأیید آنان قرار گرفت؛ بنابراین سال ۱۴۰۲ در جهت تحقق برنامه‌ها سالی موفق بوده است.

میرکریمی بیان داشت: که در سال جاری مد نظر است این است که باید دو مأموریت را مورد توجه قرار دهیم نخست ادامه مأموریت سال قبل و تکمیل اقداماتی که سال گذشته آغاز شد و دیگر با توجه به شعار سال که به مشارکت مردم تاکید شده لازم است این مهم تبیین شود و اینکه مشخص شود چگونه و در چه بسترهایی ما می‌توانیم این مأموریت را انجام دهیم.

سید حسن میرکریمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: همچنین در جهت ارتقای نیروی انسانی و رفع خلع نیروی انسانی باید راه چاره‌ای اندیشید و با استفاده از روش‌های جدیدتر این خلع را رفع کنیم. بنابراین امید است با همه شرایط و امکاناتی که در اختیار داریم و با فعالیت بیشتر می‌توان مأموریت محوله را به نتیجه برسانیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.