تارنمای شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌ نیوز» در گزارشی به نقل از ۲ مقام ارشد آمریکایی، ادعا کرد: اکنون که ایران اقدام تلافی‌جویانه خود را علیه (رژیم) اسرائیل آغاز کرده است، ایالات متحده آماده حمله‌ای بزرگ می‌شود.

ادعای ان‌بی‌سی نیوز: آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود

 این شبکه خبری آمریکایی در این گزارش خود، نوشت: به گفته یکی از این مقامات، پیش‌بینی دولت (آمریکا) این است که ایران بیش از یکصد پهپاد، ده‌ها موشک کروز و ده‌ها موشک بالستیک پرتاب خواهد کرد که مقرهای (رژیم) اسرائیل را هدف قرار دهد، نه غیرنظامیان یا اماکن مذهبی.

«ان‌بی‌سی‌ نیوز» به نقل از این مقام آمریکایی، مدعی شد: ایالات متحده و (رژیم) اسرائیل به طور دقیق برای دفاع در برابر این حمله هماهنگ شده‌اند.

بنا بر گزارش این شبکه خبری، این مقام‌ آمریکایی همچنین، ادعا کرد: «ما آماده‌ایم. اسرائیلی‌ها هم آماده‌اند»

بر اساس این گزارش، مایکل اریک کوریلا رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در چند روز گذشته برای دیدار با مقامات ارشد اسرائیلی به سرزمین‌های اشغالی رفته بود و اکنون مقامات دفاعی آمریکایی می‌گویند که وی در حال سفر به منطقه است.

مقامات ارشد آمریکایی مدعی شده‌اند: «کوریلا در طول سفر خود با اسرائیلی‌ها در مورد یک طرح دفاعی که شامل کمک ایالات متحده از دریا و هوا و همچنین نحوه پاسخ (احتمالی) اسرائیل به حمله ایران است، همفکری کرده است.»

به گفته مقامات آمریکایی، «دولت واشنگتن انتظار ندارد ایران متعلقات آمریکا را در منطقه هدف قرار دهد.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.