۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 978195

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: در بررسی‌های صورت گرفته ۲۵۰ ساختمان ناایمن و فاقد سازه مستحکم در استان شناسایی و برای ایمن سازی به مراجع مربوطه معرفی شده‌ است.

شناسایی ۲۵۰ ساختمان ناایمن در همدان

به گزارش قدس آنلاین، مجید صالحی امیر افزود: بیشتر این ساختمان‌ها عمومی هستند و از آن ها به عنوان فضاهای آموزشی، اداری و تجاری استفاده می‌شود.

ساختمان های ناایمن به سه دسته تقسیم می‌شوند که نوع اول و دوم آن با برخی اقدامات از جمله استحکام سازی، ایمن می شوند اما نوع سوم به غیر از تخریب راه دیگری ندارند و در صورت تشخیص از سوی کارشناسان، به طور حتم باید تخریب شوند.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم نگرانی جامعه در رابطه با ساختمان‌های ناایمن را درک و به این موضوع ورود کرده است و ما در اداره کل راه و شهرسازی تلاش داریم در کنار مدیریت بحران استان، در این حوزه مشکلات را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: کارگروه ساختمان های ناایمن سال گذشته در استان همدان تشکیل شد که پس از شناسایی ساختمان‌های ناایمن، مشخصات آن برای ترتیب اثر را وارد سامانه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: دستورات کتبی برای ایمن سازی این ساختمان ها به مالکان ارجاع شده است تا اقدامات لازم برای رفع نواقص موجود در این بناها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به کاربری عمومی این ساختمان‌ها، مکاتباتی نیز با دادستانی همدان انجام دادیم تا از خسارات احتمالی این ساختمان‌ها جلوگیری شود.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ استان همدان نزدیک به یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.