وزیر امور خارجه انگلیس از گفت‌وگو با همتای ایرانی خود درباره حمله ایران به اهدافی در اراضی اشغالی خبر داده و بدون در نظر گرفتن منشا اصلی تنش‌ها در منطقه، گفت که در این گفت‌وگو خواسته است ایران در منطقه تنش‌زدایی کند.

درخواست کامرون از امیرعبداللهیان در پی عملیات «وعده صادق»

به گزارش قدس آنلاین، «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس روز یکشنبه و در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس از گفت‌وگو با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود درباره حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی در پاسخ به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

سپاه پاسداران ایران شامگاه شنبه با صدها پهپاد و موشک به اهدافی در  اراضی اشغالی در پاسخ به حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق در روزهای گذشته حمله کرد.

کامرون با نادیده گرفتن اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ایران و حق مشروع ایران برای دفاع از خود در قبال اقداماتی خلاف قوانین بین‌المللی همچون حمله به اماکن دیپلماتیک، گفت: امروز در گفت‌وگو با امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، رسما و قویا حمله ایران به اسراییل را محکوم کردم.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: به وضوح گفتم که ایران باید این حملات بی‌ملاحظه را متوقف کند، تنش‌زدایی انجام دهد و کشتی «ام‌اس‌سی‌ آریز»( MSC Aries) را آزاد کند.

امیرعبداللهیان ساعاتی پیش، در واکنش به این حمله گفت: محدود بودن در دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی به این معناست که ما هیچ هدف غیرنظامی در پاسخ خود تعریف نکردیم و نیروهای ما مکان اقتصادی و جمعیتی را هدف قرار ندادند و حتی در حمله به پایگاه نظامی که مرکز عملیات این رژیم علیه سفارت ایران بود، دقت لازم برای برخورد و پاسخ مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.